• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

قیمت سنگ آهن به روند صعودی بازگشت

  • کد خبر : 31778
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
قیمت سنگ آهن به روند صعودی بازگشت

دولت چین نتوانست قیمت سنگ آهن را کنترل کند و با وجود افزایش نظارت دولت، این محصول با عیار 63.5 درصد با حداکثر قیمت 18 ماه گذشته به بنادر شمال چین صادر شد.

اخبار اقتصادی، قیمت سنگ آهن با عیار 63.5 درصدی وارداتی به بنادر شمال چین با 1.8 درصد افزایش به 136 دلار در هر تن رسید.

تقاضای چین برای سنگ آهن در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل 3.4 درصد افزایش یافته است. این رشد تقاضا با افزایش فعالیت تولیدکنندگان فولاد چینی همراه شد که حاکی از افزایش تقاضا از سوی تولیدکنندگان اصلی فولاد در این کشور بود.

گزارش ها حاکی از افزایش یک درصدی صادرات فولاد چین در ماه نوامبر است. این رشد صادرات همچنین پایه و اساس رشد تقاضای جهانی برای مواد خام مورد استفاده در صنعت فولاد را ایجاد کرده و از رشد قیمت این محصولات حمایت کرده است. به این ترتیب با وجود افزایش سیاست های نظارتی دولت چین، سنگ آهن با حمایت تقاضا گران می شود.

در هفته های اخیر دولت چین از انتشار یک تریلیون یوان اوراق قرضه دولتی با هدف اجرای پروژه های زیربنایی خبر داده و بانک مرکزی این کشور نیز از حمایت یک تریلیون یوان برای حل بحران شرکت های ساخت مسکن خبر داده است. . همه این موارد باعث شده است که فولادسازان چینی برای افزایش تولید تلاش کنند و این باعث افزایش قیمت سنگ آهن شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31778

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.