• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

قیمت دلار و یوروی رسمی همچنان می‌تازند

  • کد خبر : 32193
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
قیمت دلار و یوروی رسمی همچنان می‌تازند

قیمت دلار در یک ماه گذشته در بازار ثابت شد/ قیمت رسمی بازار در یک ماه اخیر به تدریج افزایش یافت/ تحلیلگران می گویند دلار در یک مثلث گرفتار شده است/ اگر بازار ارز ثابت شود چه اتفاقی می افتد؟ فردا تعطیل است؟

اخبار اقتصادی، معامله گران اعلام کردند که مدت زمان قیمت دلار در محدوده مشخصی نزدیک به یک ماه است.

قیمت دلار هرات از 6 آبان ماه در محدوده مشخص 49800 تا 50300 تومان در نوسان بوده و نتوانسته از این محدوده خارج شود. در این مدت بسیاری از معامله گران تعادل خود را از دست دادند، چه آنهایی که فکر می کردند قیمت کاهش می یابد و هم آنها که فکر می کردند قیمت دلار افزایش می یابد.

شنبه بازار نیمه رسمی

روز شنبه شاهد یک بازار نیمه رسمی بودیم. با توجه به اینکه شنبه بین روزهای تعطیل و تعطیلی بازار طلای تهران بود، معامله گران اعلام کردند که بازار ارز یک روز نیمه رسمی است. البته به دلیل اینکه قیمت دلار کاملا در دست بازارساز است، تاجران می گویند که بازار ارز هرات از مدت ها قبل اهمیت خود را از دست داده است.

قیمت دلار هرات از روز شنبه 50 هزار و 160 تومان آغاز شد و با ریزش کانال 50 هزار تومان کاهش یافت. قیمت دلار در بازار ارز هرات در نهایت 49 هزار و 950 تومان بسته شد. این زمانی بود که قیمت آتی هرات همچنان 50 هزار تومان معامله می شد. قیمت لحظه ای دلار هرات بیش از دو هفته است که در کانال 49 هزار تومان بسته نشده است. درهم امارات با 13830 تومان باز شد و 13820 تومان بسته شد.

قیمت دلار در صرافی ها با بیش از 100 تومان افزایش نسبت به چهارشنبه گذشته 42 هزار و 860 تومان اعلام شد. این در حالی است که قیمت رسمی دلار یک ماه پیش حدود 41 هزار و 500 تومان بود. قیمت یورو رسمی با 900 تومان افزایش به 46 هزار و 700 تومان رسید.

دلار سهمیه ای نیست اما گران می شود

معامله گران در مورد نرخ های رسمی دو نکته داشتند. یکی اینکه گفتند نزدیک به یک ماه است که سهمیه دلار را بورس ها نمی دهند و دلیل افزایش قیمت دلار چیست؟ نکته دوم این بود که اگر فردی بخواهد دلار سهمیه ای بخرد، با این قیمت دلار در مرکز مبادلات و کارمزد 6 درصدی، قیمت دلار سهمیه ای حدود 45 هزار و 500 تومان برآورد می شود.

از نگاه رسمی، قیمت حواله های دلاری موسوم به نیما در یک ماه اخیر افزایش یافته و از حدود 37 هزار و 700 تومان به 39 هزار تومان رسیده است.

در شنبه بازار شایعه ای در بین کسبه منتشر شد مبنی بر اینکه مقامات قضایی می خواهند معاملات کاغذی فردا با پلیس پیگیر فساد اقتصادی را تعطیل کنند. سوالی که برای معامله گران مطرح شد این بود که اگر این معاملات واقعا در بازار صورت نگیرد، آیا می توان بازار را کنترل کرد؟ چندین تاجر گفتند که قبلاً برای چند هفته یا ماه تعطیل بودند و نتیجه چندان خوشایند نبود. به گفته اکثریت بازار، وجود این معاملات برای تعمیق بازار است.

به گفته تحلیلگران فنی، قیمت دلار در یک مثلث خاص گرفتار شده و بازار طلا و ارز قلب خود را در معاملات بسته است و به دلار اهمیتی نداده است. اگر قیمت دلار از قعر مثلث خارج شود، حمایت اولیه 49 هزار و 600 تومان و مهم ترین حمایت 49 هزار و 200 تومان خواهد بود. اگر قیمت دلار از سقف خارج شود، ممکن است روند صعودی را در پیش بگیرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32193

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.