• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

قیمت خانه های 25 متری اعلام شد

  • کد خبر : 44034
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
قیمت خانه های 25 متری اعلام شد

به گزارش اخبار اقتصادی، خشایار باقرپور با اشاره به اینکه از یک سال پیش که موضوع ساخت مسکن ارزان قیمت اعلام شد، واکنش های مختلفی نسبت به آن وجود داشت و تلاش ما بر این بوده که در این مدت ابهامات موجود در این زمینه را روشن کنیم، گفت: : سال گذشته بر اساس تفاهمی که با یکی از گروه ها داشتیم، تصمیم گرفته شد ساخت مسکن ارزان قیمت در منطقه 19 تهران آغاز شود که به دلیل هجمه ها اجرای آن در آن محل متوقف شد.

وی ادامه داد: کارشناسان معتقدند در بحث مسکن ارزان قیمت باید اکوسیستمی با ویژگی های متفاوت در نظر گرفته شود تا علاوه بر مقرون به صرفه بودن بتواند تمایل مردم به خرید این واحدهای مسکونی را برآورده کند. با این حال، یک تغییر اساسی در مسکن ارزان قیمت از واحدهای کوچک مقیاس به واحدهای متوسط ​​و بزرگ وجود داشت.

باقرپور خاطرنشان کرد: به همه فعالان ساختمانی در کشور توصیه می کنم به سمت هوشمندسازی حرکت کنند زیرا هزینه های ساخت و ساز را کاهش می دهد. اکنون بحث مسکن ارزان قیمت از کوچک سازی به مجتمع های هوشمند رفته و این الگو همه سازندگان را مستعد ساخت این نوع واحدها می کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های ساختمانی تهران تاکید کرد: مجوز ساخت این مجتمع‌ها مربوط به مجتمع‌های عمرانی خواهد بود و در این مجتمع‌ها فضایی برای برگزاری مهمانی‌ها و پذیرایی‌ها وجود دارد. در هر صورت ما از ابتدا به دلیل محدودیت هایی که قبلا در ابتدای کار تعریف شده بود، برای اخذ پروانه ساخت مسکونی با چالش مواجه بودیم.

باقرپور با اشاره به حمله به ساخت و سازهای کوچک گفت: از 3300 واحد مسکونی ارزان قیمت بیش از 400 واحد 25 متری است. یعنی تنها 13 درصد واحدها متر مربع کوچک هستند اما موج 25 متری مسکن برای ساخت مسکن ارزان قیمت دستکاری می شود و مدام در حال تخریب و تخریب هستند.

وی با بیان اینکه منتقدان حتی یک بار هم طرح را نخوانده اند و چشم بسته نقد می کنند، اظهار داشت: منتقدان او را مخالف طرح فرزندآوری می دانند در حالی که اکنون آمار ازدواج در کشور کاهش یافته و از 14 سال پیش تاکنون آمار ازدواج به نصف کاهش یافته است.

وی افزود: میانگین سن ازدواج در کشور به 30 سال و فرزندآوری به 33 سال رسیده است که تبعاتی برای نسل های آینده دارد و این شرایط عمدتا متاثر از مشکلات اقتصادی است.

باقرپور خاطرنشان کرد: باید واقعیت ها را بررسی کنید و ایده واگذاری 200 متر زمین برای ساخت ویلا را مطرح کنید، همچنین باید با کارشناسان در میان بگذارید. این سوال مطرح می شود که آیا زیرساخت ها و پایه های لازم اعم از آب، برق و گاز برای ساخت و سازهای افقی در کشور آماده است؟

وی با اشاره به اظهارنظرهای مثبت برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر تمایل برخی مناطق کشور به ساخت مسکن ارزان قیمت، گفت: البته نقد به ما کمک می کند. این ایده ادامه خواهد داشت و طرح همساز در فازهای مختلف در نقاط مختلف کشور اجرا می شود.

باقرپور تاکید کرد: طرح مسکن ارزان قیمت و هیچ طرح دیگری قادر به حل مشکلات مسکن نخواهد بود و کشور پهناور ما نیازمند مدل های مختلف ساخت و ساز است و پیش بینی ما این است که بسیاری از سازندگان در آینده از مسکن ارزان قیمت استقبال کنند.

وی تصریح کرد: مسکن نیاز ضروری جامعه است و نباید گروگان اهداف سیاسی باشد. با این شرایط باید اتفاقات مهم تری انجام شود تا تولید مسکن در کشور افزایش چشمگیری پیدا کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های ساختمانی تهران در پاسخ به این سوال که آیا واحدهای 25 متری مجوز شهرداری تهران دارند یا خیر؟ وی گفت: پروانه ساخت این واحدها به صورت مسکونی نیست بلکه در قالب مجتمع مسکونی است.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت این واحدهای مسکونی مقرون به صرفه چقدر است؟ وی گفت: میانگین قیمت هر متر قابل استفاده از این واحدهای مسکونی 30 میلیون تومان است که شامل تمامی امکانات می شود.

باقرپور در پاسخ به این سوال که انبوه سازان می گویند ساخت واحدهای 25 متری مورد تایید انبوه سازان نیست، گفت: نیازی به تایید انبوه سازان نداریم. مردم باید تایید کنند. انبوه سازان بخشی از مافیای املاک و مستغلات هستند.

وی تاکید کرد: انبوه سازان گرفتار معضلی شده اند که خودشان آن را به وجود آورده اند. انبوه سازان در گرداب رکودی که ایجاد کرده اند گرفتار شده اند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44034

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.