• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

قیمت تایر در 14 روز تثبیت می شود

  • کد خبر : 30842
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
قیمت تایر در 14 روز تثبیت می شود

در پی مشکلات اخیر در بازار لاستیک که پس از برخی مشکلات پولی ایجاد شد و در نتیجه تولید و عرضه به بازار کاهش یافت و منجر به کاهش عرضه و افزایش قیمت شد، بهنام نیک منش – معاون بازرسی سازمان بازرسی و نظارت اتاق بازرگانی ایران در حاشیه مراسمی در گفت‌وگوی مطبوعاتی از ثبات بازار تایر خبر داد و گفت: با توجه به نظارت‌هایی که در سراسر کشور انجام داده‌ایم، در هفته گذشته افزایش عرضه لاستیک ها مشخص شد اما نمی توان انتظار داشت که تفاوت قابل توجهی بین دو قیمت مصرف کننده مصوب و قیمت بازار آزاد به طور ناگهانی از بین برود.

وی تصریح کرد: این شکاف به تدریج در حال کاهش قابل توجهی است و با روندی که در پیش گرفته است، برآورد ما این است که تا حدود یک هفته آینده بازار به ثبات خود رسیده و روند نزولی قیمت در بازار شکل بگیرد. و قیمت آن تایید خواهد شد.

در ابتدای هفته گذشته سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده قیمت مصوب لاستیک را اعلام کرد.

این قیمت مصوب در سامانه 124 ثبت شده و همین قیمت به اتحادیه لاستیک فروشان ابلاغ شده است. بر این اساس جویندگان لاستیک می توانند با مراجعه به اتحادیه ها نسبت به خرید لاستیک با قیمت مصوب اقدام کنند.

همچنین همانطور که رئیس سازمان پشتیبانی تاکید کرد، مشتریان در صورت مواجهه با موارد تخلف صنفی و فروش با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب، می توانند تخلف را از طریق سامانه 124 (یا با شماره گیری 124) اعلام کنند. این اطلاعات توسط بازرسی اتحادیه ها و همکاران سازمان حراست استان جمع آوری و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ایسنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30842

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.