• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3

قیمت بلیت هواپیما توسط دولت منتشر شد!

  • کد خبر : 40668
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
قیمت بلیت هواپیما توسط دولت منتشر شد!

به گزارش اخبار اقتصادی، ” حسین مقصر است وی در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: «خدا خودش شاهد است که ما تا جایی که توانستیم مقاومت کردیم، هر کاری از دستشان برمی آمد انجام دادند، چندین بار از ما شکایت کردند، اما ما در دفاع از خود لحظه ای کوتاه نیامدیم. ” حقوق ساکنان؛ دیوان عدالت اداری رای نهایی خود مبنی بر عدم دخالت دولت را صادر کرد قیمت بلیط هواپیما شرمنده شما هستیم…»

وی افزود: مصوبه مذکور (30 دی 1402) صادر شد، چون دفاع از حقوق شهروندی را وظیفه خود می دانستیم، با دستور وزیر از تمام اختیارات قانونی خود استفاده کردیم، از جمله طبق ماده 91 قانون، تقاضای ابطال رأی جلسه عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص اجرای حکم تعلیقی را داشته ایم. اما پس از گذشت 6 ماه، هیئت تخصصی تصمیم مجمع عمومی را غیرقانونی ندانست.

شرکت های هواپیمایی کشوری از اواخر آذرماه 1402 با استناد به رای دیوان عدالت اداری که وزارت راه و شهرسازی با ارسال نامه ای مبنی بر اعمال ماده 91 برای تصمیم گیری صادره، قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی را افزایش داد. دادگاه، که رئیس دیوان نیز تا اطلاع ثانوی این رای را رد کرد. ثانیاً تعلیق شد تا پس از تشکیل جلسات کارشناسی مجدداً تصمیم نهایی اعلام شود.

در تاریخ 5 خرداد 1403 رئیس دیوان عدالت اداری طی نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی به درخواست اعمال ماده 91 قانون به رأی فوق‌الذکر هیأت کارشناسان رسیدگی نکرد. از نظر قانونی قابل اعتراض باشد . به این معنا، دیوان عدالت اداری در پی شکایت برخی شرکت‌های هواپیمایی، اعلام کرد که ستاد تنظیم بازار مجاز به تعیین نرخ در بخش حمل‌ونقل هوایی کشور نیست.

ایرنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40668

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.