• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2

قوه قضائیه اظهارات بذرپاش درباره قیمت بلیت هواپیما را غیرقانونی دانست

  • کد خبر : 41951
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
قوه قضائیه اظهارات بذرپاش درباره قیمت بلیت هواپیما را غیرقانونی دانست

اکوایران: وزیر راه و شهرسازی نهم تیرماه اعلام کرد که رای دیوان عدالت اداری درباره قیمت بلیت هواپیما با دستور رئیس قوه قضائیه متوقف شد. مرکز رسانه ای قوه قضاییه این ادعای بذرپاش را رد کرد.

 

اخبار اقتصادی، مهدی دوربین، معاون هیأت عمومی دیوان عدالت اداری امروز درباره آزادسازی قیمت بلیت هواپیما گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دستورالعملی برای آزادسازی بلیت هواپیما وضع شده است. قیمت بلیط هواپیما نوشته شده است، اما خدمات اجباری و تخفیفات فرودگاهی همچنان پابرجاست و این تخفیفات و خدمات نیز باید لغو شود و قیمت این خدمات به واقعیت تبدیل شود. در ادامه مرکز رسانه های قوه قضائیه اعلام کرد که مهرداد بذرپاش اخیرا در خصوص رای دیوان عدالت اداری درباره قیمت بلیت هواپیما اظهارات غیرقانونی کرده است.

وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری نهم تیرماه جاری، انتشار قیمت بلیت هواپیما را اقدامی اشتباه دانست که شرکت های هواپیمایی انجام می دهند. وی در خصوص اینکه چرا آن را نادرست دانست، گفت: در شرایطی که عرضه و تقاضا وجود دارد. آنها با هم برابر نیستند، آزاد کردن قیمت ها اقدام اشتباهی است، این کار از روی ظلم به مردم نیست.

بذرپاش همچنین اظهار داشت: رای دیوان عدالت اداری در خصوص قیمت بلیت هواپیما با دستور رئیس قوه قضائیه متوقف شد. خبرگزاری میزان، مرکز رسانه های قضایی این موضوع را رد کرد و گفت: ادعای وزیر راه و شهرسازی در حالی مطرح شده که دستور رئیس قوه قضاییه 6 ماه پیش بوده است. اسفندماه سال گذشته پس از ابطال مصوبه رئیس تنظیم بازار در خصوص قیمت بلیت هواپیما از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت برخی شرکت های هواپیمایی و بر اساس قانون، رئیس قوه قضاییه دستور آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در جلسه مشترک با دولت صادر شد.

سلب اختیار از وزارت راه و شهرسازی برای کنترل قیمت بلیت هواپیما

رئیس دیوان عدالت اداری در نامه ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی، اختیارات این وزارتخانه را برای کنترل قیمت بلیت هواپیما سلب کرد.

این تصمیم در حالی صادر شد که شرکت های هواپیمایی کشوری از اواخر آذرماه 1402 با استناد به رای دیوان عدالت اداری اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی کردند.

متعاقباً وزارت راه و شهرسازی نامه ای مبنی بر اعمال ماده 91 به رأی دادگاه ارسال کرد که با حضور رئیس دیوان، صدور رأی تا اطلاع ثانوی تعلیق شد، بنابراین پس از انجام جلسات کارشناسی، رأی نهایی صادر شد. مجددا اعلام خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری طی نامه‌ای مورخ 5 خرداد 1403 خطاب به وزیر راه و شهرسازی، درخواست اعمال ماده 91 قانون به رای فوق‌الذکر هیئت کارشناسان را از نظر قانونی قابل اعتراض ندانست. این اتفاق پس از آن رخ داد که برخی از شرکت های هواپیمایی شکایت کردند و دیوان عدالت اداری اعلام کرد که ستاد تنظیم بازار مجاز به تعیین نرخ در بخش حمل و نقل هوایی کشور نیست.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41951

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.