• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

فوری / پرداخت وام 500 میلیون تومانی زوج دهه شصتی

  • کد خبر : 29667
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
فوری / پرداخت وام 500 میلیون تومانی زوج دهه شصتی

به گزارش اخبار اقتصادی از لرستان ; فریبا ولی پور در این خصوص اظهار داشت: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف حمایت از تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده با تاکید بر زوج های متولد دهه 60 و همچنین آموزش و توسعه مهارت ها، تفاهم نامه ای امضا کرد. تفاهم نامه این معاونت با بانک قرض الحسنه مهر ایران. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای پوشش بیمه زوج های 60 ساله ساکن روستا و اعطای تسهیلات ازدواج جوانان راه اندازی شده است که بر این اساس از دهه 60 500 میلیون به زوج های روستایی پرداخت می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان خاطرنشان کرد: این مبلغ شامل 100 میلیون تومان تسهیلات ازدواج (به غیر از وام ازدواج جوانان)، 200 میلیون تومان برای خرید کالا، 200 میلیون تومان تسهیلات اشتغال، افزود: متقاضیان باید ساکن یک روستا یا شهرستان با جمعیت کمتر از 20000 نفر باشند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ تولد زوج های متقاضی باید از اول فروردین ماه سال 1360 لغایت 8 اسفند ماه سال 69 باشد، افزود: زوج های دهه شصتی در صورتی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند که تاریخ ازدواج آنها از 9 خرداد 1402 تا 8 اسفند 1402 باشد. .

ولی پور افزود: افراد واجد شرایط برای ثبت نام و دریافت خدمات به لینک زیر مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، برای دریافت این تسهیلات، تاریخ تولد زوجین باید از اول فروردین 1397 تا پایان اسفندماه 1397 باشد و تاریخ ازدواج آنها از 9 خرداد ماه سال جاری تا پایان این سال باشد. سال . . سال

این خدمت تا سقف یک میلیارد ریال برای ازدواج، تا سقف 2 میلیارد ریال برای جهیزیه و 2 میلیارد ریال دیگر برای خدمات اشتغال دریافت می کند. مدت بازپرداخت این وام 36 ماهه است.

زوج های واجد شرایط ساکن روستاها می توانند با مراجعه به پورتال امور بانوان ریاست جمهوری (www.women.gov.ir) از نحوه ثبت نام و ثبت نام مطلع شوند.

اعطای تسهیلات ازدواج به جوانان یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم و برای اجرای هر چه بهتر قانون حمایت از خانواده و جوانان است.

مهدی زکی پور / لرستان

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29667

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.