به گزارش اخبار اقتصادی، در هفته سوم مهرماه 104 هزار تن شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران معامله شد. این رقم پس از هفته اول شهریور کمترین میزان فروش این محصول در این بازار بود.

رکود میهمان فولادی ها شد.

در هفته سوم مهرماه امسال بالغ بر 285 هزار تن شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران به فروش رسید. برای این محصول 168 هزار تن تقاضا ثبت شد که در نهایت منجر به فروش 104 هزار تن شمش فولاد در این بازار شد. به این ترتیب در هفته سوم مهرماه حدود 36 درصد از عرضه شمش فولاد از رینگ صنعتی بورس کالای ایران معامله شد که نسبت به درصد فروش هفتگی نسبتاً محدود بود.

تغییر نرخ ارز در بازار آزاد طی هفته جاری مهمترین دلیل کاهش تقاضا برای رینگ فولادی بود. در عین حال با آغاز موج اول بارش و سرما در کشور، فعالان بازار این احتمال را می دهند که رکود مصرف در بخش پروفیل های بلند فولادی تشدید شود که این امر تمایل به خرید فولاد را کاهش می دهد. شمش بین کارخانه های نورد. به این ترتیب تمام موارد ذکر شده، لبه فولادی را به سمت رکود سوق داد.

کاهش نرخ ها؛ موفق نیست

حداقل و حداکثر قیمت پایه شمش فولاد برای عرضه در بازار فیزیکی بورس کالای ایران نسبت به هفته قبل کاهش یافت. اما این کاهش نتوانست متقاضیان را برای خرید در این بازار جذب کند. شمش فولاد این هفته با قیمتی بین 18200 تا 19600 تومان روانه رینگ صنعتی شد. به این ترتیب در بازه هفتگی کف قیمت پایه 100 تومان و سقف 350 تومان کاهش یافت. کاهشی که تاثیری بر خریداران نداشت.

رکود حلقه شمش فولادی نیز باعث کاهش میانگین قیمت فروش شمش شد. متوسط ​​قیمت فروش شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در هفته سوم مهرماه با کاهش تقریبی 300 تومانی نسبت به هفته قبل به 19 هزار و 200 تومان رسید. با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کارمزد بورس، قیمت کل شمش فولاد برای خریدار 21 هزار تومان است.