• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

عوامل تأثیر گذار بر روی انس جهانی طلا و جلوگیری از کاهش ارزش پولتان!

  • کد خبر : 38250
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
عوامل تأثیر گذار بر روی انس جهانی طلا و جلوگیری از کاهش ارزش پولتان!

سرمایه‌گذاری در طلا چه به صورت فیزیکی و چه به صورت معاملات این نماد در فارکس، یکی از مهم‌ترین روش‌هایی است که سرمایه‌گذاران برای سود کردن و حفظ دارایی‌هایشان از آن استفاده می‌کنند. اگر شما نیز می‌خواهید سرمایه خود را روی طلا متمرکز کنید، نیاز است تا مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار روی انس جهانی طلا را بشناسید تا از کاهش ارزش پولتان در مواقع مختلف جلوگیری کنید.

سرمایه‌گذاری در طلا

به طور کلی طلا یک فلز ارزشمند است که حتی مدل سفته بازی آن، یک پناه گاه امن برای سرمایه‌گذاران بزرگ و حتی بانک‌های جهانی است تا در شرایط بحرانی بتوانند ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند. در داخل ایران به صورت سنتی مردم سعی در تبدیل پول خود به سکه طلا و حتی قطعات زینتی طلا دارند و این کار را به نوعی سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از کاهش ارزش پولشان در برابر تورم می‌بینند. اما سرمایه‌گذاران حرفه‌ای‌تر نیز اقدام به ترید کردن طلا در بازارهای مالی آنلاین جهان مانند فارکس می‌کنند تا در لحظه بتوانند از نوسانات و حرکات طلا سود کسب کنند. پس تا اینجا متوجه می‌شویم که سرمایه‌گذاری در طلا دارای اهمیت بسیار فراوانی است و سطح متوسط جامعه که درآمدهای معمولی دارند به سمت سرمایه‌گذاری در این بازار حرکت می‌کنند.

عوامل تأثیر گذار روی قیمت انس جهانی

اما اگر می‌خواهید روی طلا به هر شکلی سرمایه‌گذاری کنید؛ باید بدانید که چه رویدادها و عواملی روی قیمت انس جهانی تأثیر گذار است. بنابراین ما در ادامه مهم‌ترین این عوامل را برای شما ذکر خواهیم کرد:

تأثیر اخبار روی طلا

طلا یک نماد بسیار حساس است، هرزمان که خبری مهم چه در زمینه اقتصادی چه در زمینه سیاسی روی می‌دهد اولین واکنش را می‌توان در طلا مشاهده کنید. همان‌طور که در کشور خودمان نیز می‌بینید با کوچک‌ترین رویدادی قیمت دلار و طلا افزایش پیدا می‌کند زیرا مردم سعی دارند همیشه در شرایط خاص، دارایی‌های خود را به طلا تبدیل کنند. در جهان نیز همین‌طور است، پس تقریباً می‌توان گفت مهم‌ترین عامل تأثیر گذار بر روی قیمت طلا، اخبار است که باید با دقت آن‌ها را رصد کنید.

رویدادهای ژئوپلیتیک و سیاسی

با کوچک‌ترین اتفاق سیاسی مانند جنگ، همه شرکت‌های بزرگ جهان، بانک‌ها و حتی سرمایه‌گذاران معمولی سعی می‌کنند دارایی‌های خود را به طلا تبدیل کنند، به همین دلیل به محض انتشار چنین اخباری قیمت طلا به شدت بالا می‌رود. در همین سال اخیر مثلاً جنگ غزه، جنگ اوکراین یا تنش بین ایران اسرائیل مواردی بود که به سرعت روی قیمت طلا تأثیر گذار بود.

میزان تولید طلا در جهان و عرضه و تقاضا

دو عامل مهم که در کنار یکدیگر روی قیمت انس جهانی تأثیر گذار هستند میزان تولید و نیاز مصرفی طلا در جهان است. بزرگ‌ترین استخراج کنندگان طلا در جهان اگر میزان استخراج خود را افزایش دهند به طوری که تقاضا بالا نرود قیمت طلا کاهش پیدا خواهد کرد و برعکس این موضوع نیز ممکن است. هرچقدر که تولید پایین‌تر باشد قیمت طلا نیز بیشتر می‌شود. همچنین تقاضای خرید طلا هرچقدر که در بازارهای جهانی شدت بگیرد متعاقب آن قیمت طلا نیز افزایش پیدا می‌کند. این مسئله نه تنها روی طلا بلکه در تمامی کالاها صدق می‌کند.

کاهش نرخ بهره

هر زمان که نرخ بهره بانکی کاهش پیدا می‌کند، بانک‌ها پول بیشتری را به مردم وام می‌دهند و عموماً خرید طلا رونق می‌گیرد. همین امر یعنی دسترسی راحت‌تر مردم به خرید طلا باعث شروع تورم و بالا رفتن تقاضا برای خرید طلا می‌شود که کمک می‌کند قیمت طلا نیز رشد کند. از آنجا که عموماً طلا در برابر دلار امریکا معاملات اصلی آن انجام می‌شود باید به اخبار مربوط به نرخ بهره یا تورم در ایالات متحده به صورت دقیق و حرفه‌ای نگاه کرد و هر زمان که نرخ بهره کاهش پیدا کند و تورم در آمریکا بیشتر شود، عموماً نرخ طلا افزایش پیدا می‌کند. در خود ایران به دلیل تورم بالا همیشه شاهد وجود حباب در طلا هستید و می‌بینیم که قیمت طلا با توجه به انس جهانی بیشتر از حد معمول خود است بنابراین می‌شنویم که در قیمت طلا حباب وجود دارد

دیدگاه مصرف کنندگان اصلی طلا

به طور کلی حدود 55 درصد طلای جهان در زیورآلات، 5% در صنایع تکنولوژی و 25% در بخش سرمایه‌گذاری و 11% در بانک‌های مرکزی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که اینها مصرف کنندگان اصلی طلا در جهان هستند، تغییر نرخ مصرف طلا توسط آن‌ها به سرعت روی قیمت انس جهانی طلا اثر می‌گذارد. به همین دلیل همیشه باید مصرف کنندگان اصلی طلای جهان را زیر نظر داشته باشید تا ببینید که میزان مصرف آن‌ها افزایش پیدا کرده است یا کاهش یافته است.

چطور طلا را معامله کنیم؟

حالا که با عوامل تأثیر گذار روی انس جهانی طلا آشنا شدید، خوب است بدانید که چطور طلا را معامله کنید که برایتان سود آورد باشد. به طور کلی دو مدل معامله روی طلا وجود دارد. یکی خرید فیزیکی طلا و نگهداری آن که به صورت سالانه می‌تواند با توجه به شرایط سوددهی داشته باشد که روش سنتی آن است و دیگری‌ترید کردن طلا در بازارهای مالی جهان است. ترید کردن طلا در فارکس روی نماد xau/usd رخ میده. در این بازار شما نماد طلا را می‌توانید در لحظه با توجه به شرایط خرید و فروش کنید. برای این کار می‌توانید در بروکری مانند آمارکتس ثبت نام کرده و به سرعت به معامله طلا دسترسی پیدا کنید. معامله کردن طلا می‌تواند بسیار سودده باشد و کمک کند تا ارزش دارایی‌های شما حفظ شود و به نوعی از کاهش ارزش پولتان جلوگیری شود.

منبع: tgju

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38250

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.