به گزارش اخبار اقتصادی، در روز هالووین رسانه ها شرایط خرید و فروش شکلات را بررسی کردند. سی ان ان در گزارشی نشان داده است که آمریکایی ها به شکلات علاقه ثابتی ندارند. نیویورک تایمز در مقاله ای اشاره می کند که آب و هوای خشک و نامساعد باعث کمبود برخی از مواد اصلی شکلات و در نتیجه افزایش قیمت آن شده است.

نگاهی به آمار نشان می دهد که فروش شکلات های هالووین در ایالات متحده بین سال های 2021 تا 2022 رشد 14 درصدی داشته است. این روند از سال 2022 تا 2023 به اندازه کافی چشمگیر نبوده است.

شکلات های کاکائویی محبوب ترین شکلات ها در بین آمریکایی ها هستند. در بین شکلات های کاکائویی، شکلات های شیری برگ برنده هستند. در هالووین گذشته، تعداد زیادی از مشتریان شکلات فقط شکلات های کاکائو شیری خریدند.

CNBC گزارش داد که تورم شکلات هالووین در ایالات متحده برای دومین سال متوالی بالا بود. این موضوع ممکن است بر قدرت خرید و علاقه آمریکایی ها به شکلات های هالووین تأثیر بگذارد. در بخشی از گزارش CNBC، یکی از سازندگان شکلات گفت که باورش نمی‌شود کسی 100 دلار برای شکلات برای هالووین خرج کند.

صنعت شیرین

هالووین یکی از مهم ترین مناسبت ها برای افراد در صنعت شکلات است. Vox در سال 2018 گزارشی از میزان شکلات های فروخته شده در هفته قبل از هالووین منتشر کرد که نشان داد میزان شکلات ها بالغ بر 300000 تن بوده است. یعنی با حجم شکلات های فروخته شده در آن دوره می توان یک شهر را در شکلات غرق کرد.

افزایش بیماری هایی مانند دیابت و چاقی باعث شده مردم در ایالات متحده نسبت به مصرف شکلات هوشیارتر شوند. بر اساس گزارش Vox، یکی از دلایل کاهش استقبال مردم آمریکا از شکلات های هالووین ممکن است افزایش آگاهی در مورد مضرات شکلات باشد.

با این حال، هالووین یکی از رویدادهای نوستالژیک در ایالات متحده است که مردم بخشی از روحیه خود را با شیرینی شکلات زندگی می کنند. در نتیجه بازار شکلات، مارشمالو و کیک در این دوران همچنان باید فعال باشد، هرچند تورم جان این بازار را گرفته است.

بسیاری از مواد اولیه تولید شکلات نیز با افزایش بی سابقه قیمت مواجه شده اند. به عنوان مثال، قیمت کاکائو، یکی از مواد اصلی برای تهیه شکلات های کاکائویی، به دلیل بحران آب و هوا در غرب آفریقا و کاهش بارندگی به بالاترین سطح خود در 44 سال گذشته رسیده است. ال نینو به عنوان یکی از مهمترین پدیده های هواشناسی اخیر در این زمینه موثر بوده است.

شکر در 12 سال گذشته به بالاترین قیمت خود در جهان رسیده و در کشورهای مختلف بحران هایی را به وجود آورده است. هند به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ شکر در جهان پس از برزیل، اخیراً برای اولین بار در هفت سال گذشته صادرات شکر را ممنوع کرد. دلیل این حادثه بارندگی هایی است که به محصولات این کشور خسارت وارد کرده است.

به این ترتیب بازار شکلات تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی و عوامل دیگر دچار بحران شده و افزایش قیمت را تجربه کرده است، افزایش قیمتی که باعث شده آمریکایی ها تمایلی به خرید آن نداشته باشند.

photo_2023-10-31_13-25-43