به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت طلا روز سه شنبه با 0.2 درصد کاهش به محدوده قیمتی 1837 دلار رسید. این در حالی است که بازارها منتظر انتشار گزارش های اقتصادی این هفته هستند تا برآورد بهتری از اقدامات بعدی فدرال رزرو داشته باشند. شاخص دلار به بالاترین حد خود در 6 هفته گذشته رسیده و قیمت طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران کرده است و نرخ سود اوراق قرضه ده ساله آمریکا نیز به بالاترین سطح سه ماهه رسیده و هزینه فرصت را افزایش داده است. طلا در دست دارد

البته در میان تحلیلگران امید چندانی به طلا وجود ندارد. گروهی از کارشناسان بازار معتقدند در صورت افزایش موج فروش در بازارهای سهام، این موضوع می تواند تا حدودی به افزایش قیمت طلا کمک کند. به طور معمول، زمانی که بازارهای سهام با موج فروش قوی مواجه می شوند، برخی از پول های برداشت شده به دنبال پناهگاه های امن سرمایه مانند طلا می گردند.

در حالی که داده های قوی اقتصادی آمریکا باعث افزایش احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره شده است، بازارها برای اطلاع از مواضع سیاست گذاران اقتصاد آمریکا منتظر انتشار صورتجلسه آخرین نشست فدرال رزرو هستند.

همچنین امروز، وضعیت در بازارهای ارزهای دیجیتال قرمزتر بود. قیمت بیت کوین در روز سه شنبه نزدیک به 1.5 درصد کاهش یافت، اما پس از ورود بزرگترین ارز دیجیتال جهان به کانال 25000 دلاری، به کانال پایین تر بازگشت.

اتریوم نیز وضعیت خوبی نداشت و نزدیک به ۲ درصد افت قیمت داشت. با این افت قیمت، اتریوم نیز وارد کانال 1600 دلاری شد. با این افت قیمت، بازده هفتگی اتریوم وارد محدوده منفی شد.