به گزارش اخبار اقتصادی، به نقل از سایت «کیتکو»، قیمت آتی طلا برای ماه دسامبر همچنان در محدوده قیمت مقاومتی 1980 دلار و در محدوده حمایتی 1920 دلار باقی می ماند. این بدان معناست که وضعیت کنونی بازار، عبور قیمت طلا از مرز 1980 دلار را با مشکل مواجه کرده و از سوی دیگر، قیمت این فلز از سطح 1920 دلار کمتر نخواهد شد.

آخرین قیمت طلا قبل از تعطیلات شنبه و یکشنبه 1943 دلار در هر اونس بود که با کاهش یک درصدی نسبت به هفته گذشته همراه بود. با این حال، این امکان وجود دارد که قیمت طلا به دلیل نرخ بالای تورم در ایالات متحده، از حداکثر قیمت فعلی خود فراتر رود.

انتظار می‌رود داده‌های اقتصادی هفته آینده انتظارات در مورد تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای ثابت نگه داشتن نرخ‌های بهره تا پایان ماه سپتامبر را افزایش دهد.

تمرکز تصمیمات بانک مرکزی آمریکا نیز احتمالا به استراتژی آینده بانک مرکزی اروپا تغییر خواهد کرد. بیشتر پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از خطر فزاینده رکود و نه به این دلیل که تورم تحت کنترل است، نرخ بهره را بدون تغییر می‌گذارد. به گفته کارشناسان، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را برای مدت طولانی در سطح بالای فعلی حفظ خواهد کرد و تا سپتامبر 2024 نرخ بهره کاهش نخواهد یافت.

در حال حاضر به دلیل رشد کند اقتصاد اروپا، دلار آمریکا برای سرمایه گذاران جذابیت بیشتری پیدا کرده است. تقویت ارزش دلار در روزهای اخیر نشان از سلامت کلی اقتصاد آمریکا دارد. در چنین شرایطی قیمت طلا در کوتاه مدت کاهش می یابد و ممکن است قیمت این فلز گرانبها به پایین ترین سطح ثبت شده در ماه آگوست سقوط کند. به گفته کارشناسان، ممکن است دلار در کوتاه مدت با افزایش ارزش روبرو شود که بازار طلا را محدودتر خواهد کرد.

تحلیلگران می گویند تا زمانی که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را کاهش ندهد، بازار طلا افزایش نخواهد یافت و بعید است فدرال رزرو حداقل تا شش ماه دیگر نرخ بهره را کاهش دهد.