به گزارش اخبار اقتصادی، با وجود تعطیلات روز کارگر در آمریکا و کاهش تعداد معامله گران در بازار در این روز، قیمت طلا در روز دوشنبه ثابت ماند و تغییر چندانی نداشت. دلیل ثبات قیمت طلا کاهش نسبی ارزش دلار است که بسیاری از معامله گران را نسبت به پایان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا امیدوار کرده است.

علاوه بر این، با کاهش 0.2 درصدی شاخص دلار در مقایسه با قدرتمندترین ارزهای جهان، سرمایه گذاری در طلا برای افراد دارای ارزهای دیگر جذاب تر شده است. دلیل آن این است که با تضعیف قیمت دلار، این سرمایه گذاران می توانند طلای بیشتری را با ارز خود خریداری کنند، زیرا فلزات گرانبهایی مانند طلا به دلار قیمت گذاری می شوند.

به گفته کریگ ارلام، یکی از تحلیلگران ارشد بازار، تغییرات آتی قیمت طلا بیشتر تحت تاثیر انتظارات کاهش نرخ بهره و سرعت این کاهش خواهد بود. به عبارت دیگر، اگر بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) تصمیم به کاهش نرخ بهره بگیرد، طلا به دلیل نرخ بهره بالاتر برای سرمایه گذاران جذابیت بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، نرخ کاهش نرخ بهره برای قیمت طلا مهم است. نرخ بالای کاهش نرخ بهره بیانگر شرایط نامطمئن اقتصادی است که باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن می شود. بنابراین کسانی که می خواهند در طلا سرمایه گذاری کنند باید این عوامل را در نظر بگیرند.

کاهش نسبی قیمت ارزهای دیجیتال

در بازار ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه بین 25000 تا 26000 دلار در نوسان بود. تغییرات قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این ارز دیجیتال حدود 107 دلار کاهش یافته است.

حجم تراکنش بیت کوین در 24 ساعت گذشته 10 میلیارد و 35 میلیون دلار بوده و قیمت این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 0.49 درصد کاهش داشته است.

در همان روز، قیمت اتریوم از 1621 دلار به 1643 دلار در نوسان بود. قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود هشت دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش اتریوم در 24 ساعت گذشته 3 میلیارد و 65 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 1.02 درصد کاهش داشته است.