• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

طلا تحت تاثیر تقویت دلار

  • کد خبر : 22181
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
طلا تحت تاثیر تقویت دلار

به گزارش اخبار اقتصادی– قیمت طلا در روز سه شنبه کاهش یافت و با توجه به عدم قطعیت نسبت به حرکت بعدی فدرال رزرو و پیش بینی افزایش نرخ تورم در هفته جاری، ارزش دلار و خزانه را تقویت کرد و باعث افزایش قیمت شد. ضرر نسبت به جلسه قبل

به گزارش سرویس ترجمه به گزارش اخبار اقتصادی، با پیش بینی شاخص بهای مصرف کننده (CPI) در روز پنج شنبه که انتظار می رود نشانه هایی از خود نشان دهد، طی هفته گذشته موقعیت های تجاری دلار و بازار اوراق افزایش و دلار تقویت شد. تورم چسبنده، عامل دیگری برای دلار تقویت شده است.

طلا سرمایه گذاران را جذب نکرد زیرا چشم انداز دارایی های غیرعملکردی به دلیل چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره تیره شده بود.
هر اونس طلا اندکی کاهش یافت و به 1936 دلار و 21 سنت رسید، در حالی که هر اونس طلا به قیمت 1970 دلار و 55 سنت ثابت بود.
اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برداشت های متفاوتی را از افزایش آتی نرخ بهره توسط بانک مرکزی ارائه کرده است. میشل بومن، رئیس فدرال رزرو روز دوشنبه گفت که احتمالاً برای نزدیک‌تر کردن تورم به محدوده هدف سالانه فدرال رزرو، به افزایش نرخ بهره بیشتری نیاز است.
در حالی که تورم در سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، بسیار بالاتر از هدف فدرال رزرو باقی مانده است.تورم اصلی نیز تا حد زیادی ثابت بوده است.
از سوی دیگر، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، گفت که او مطمئن است که اقتصاد ایالات متحده به سمت یک محیط تورم پایین تر حرکت می کند و فدرال رزرو به رسیدن به حداکثر نرخ بهره در این چرخه نزدیک است.
بر اساس نظرسنجی رویترز، اظهارات او قبل از انتشار تورم CPI در روز پنجشنبه بیان شد که می تواند نشانه هایی از بازگشت را نشان دهد. هر نشانه ای از تورم چسبنده در ایالات متحده به فدرال رزرو فضای بیشتری برای ادامه افزایش نرخ بهره می دهد.
بازدهی دلار و خزانه داری پیش از افزایش قیمت افزایش یافت و بر طلا و سایر فلزات فشار وارد کرد.
اگر بازدهی اوراق خزانه داری (دولتی) بالاتر از سطح هفته گذشته باشد، می تواند باعث خرید فنی شود و برای قیمت طلا بسیار منفی باشد. این هفته همه چیز در مورد تورم است و هر گونه شگفتی بزرگ می تواند در کوتاه مدت برای طلا کاهشی باشد.
معاملات آتی مس روز سه‌شنبه نیز تحت فشار افزایش ارزش دلار در جلسات اخیر با 0.1 درصد کاهش به 3.8357 دلار در هر پوند رسید.
بازارها تا حد زیادی بر روی داده های کلیدی تجارت و تورم چین در این هفته متمرکز شده اند، که انتظار می رود سرنخ های بیشتری را برای بزرگترین واردکننده مس در جهان فراهم کند.
اما انتظار می رود که هر دوی این قرائت ها نشان دهنده ضعف بیشتر در اقتصاد باشد که به سختی در سه ماهه دوم رشد کرد.

شما می توانید این خبر را در سرمایه گذاری چشم انداز

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=22181

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.