به گزارش اخبار اقتصادی، در پی کاهش عرضه شیرخشک در بازار، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در نامه ای به بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، پیشنهاد تخصیص یارانه را داد. برای شیر خشک به صورت کوپن ارائه می شود.

وی البته در پی عدم تخصیص ارز برای شیرخشک از سوی وزارت بهداشت این نامه را نوشت و در عین حال از عین اللهی خواست تا به این موضوع رسیدگی کند. موضوعی که پیش از این «اکوایران» به آن پرداخته بود.

وزارت بهداشت، متهم ردیف اول به تعطیلی کارخانه های شیر؟

اما ظاهراً برنامه وزیر صمت برای مدیریت بازار شیرخشک یعنی تخصیص یارانه به شیرخشک در قالب برگه محصول جدی است. چرا که محمدمهدی برادران، معاون امنیتی وزیر کشور در گفتگویی اعلام کرد که وزیر حراست به هیات دولت پیشنهاد داده یارانه شیرخشک به محصول نهایی و مصرف کننده نهایی در قالب فاکتور الکترونیکی اعطا شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه تولید، واردات و توزیع شیرخشک با تفاهم در دولت قبل به وزارت بهداشت واگذار شد، گفت: اما در صورت نیاز، وزارت بهداشت با وزارت بهداشت همکاری خواهد کرد. . به عنوان مثال هفته گذشته وزارت بهداشت تصویب کرد که حمل شیر خشک در کشور به جز در شبکه رسمی مورد تایید سازمان غذا و دارو ممنوع است. همچنین این موضوع به مدیر کل حراست استان های مختلف و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان ها به ویژه در استان های مرزی که مصادیق حمل شیر به صورت پودری ثبت شده است، ابلاغ شده است. خارج از شبکه رسمی مورد تایید وزارت بهداشت است و این استان ها جزو اولویت ها هستند که به صورت توزیع خارج از شبکه رسمی و قاچاق برخورد می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این تصمیم به برخی افراد کمک کند تا برای کسب سود بیشتر به شبکه غیررسمی مراجعه نکنند و کالای مورد نیاز کودکان را جوسازی نکنند و قاچاق عکس صورت نگیرد.

برادران گفت: همچنین به طور ویژه به وزیر صمت پیشنهاد دادیم که یارانه شیرخشک به محصول نهایی و مصرف کننده نهایی در قالب کالای الکترونیکی اختصاص یابد و این پیشنهاد به هیات دولت ابلاغ شده است. اما تا زمانی که روال فعلی ادامه دارد باید نظارت ها تشدید شود تا شیرخشک فقط در داروخانه های رسمی و در شبکه فروش رسمی مورد تایید وزارت بهداشت به فروش برسد.

به گفته معاون وزیر صامت، طرح دیگری برای انطباق سامانه های شناسایی مرتبط با وزارت بهداشت و سامانه جامع تجارت در حال پیگیری است که به افزایش شفافیت در زنجیره توزیع کمک می کند و کمتر شاهد این نوسانات در زنجیره توزیع است. بازار.

برادران درباره قاچاق شیرخشک نیز گفت: آمار دقیقی از میزان قاچاق شیرخشک در کشور وجود ندارد اما می توان پیش بینی کرد که مردم محصولی را که قیمت آن کمتر از بازار جهانی است را از بازار خارج کنند. کشور. حتی ممکن است از این نوع محصولات از جمله شیرخشک برای تولید سایر کالاها در داخل کشور استفاده شود و به عبارت دقیق تر، شیرخشک به جای رسیدن به دست کودکان، برای تولید محصولات غذایی دیگر استفاده شود.

ارز وارداتی به چه جیب هایی ختم شد؟

شیرخشک سهمیه بندی شد؟