به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت طلا در بازارهای جهانی روز چهارشنبه تا سطح قیمتی 1825 دلار کاهش یافت. افزایش ارزش دلار پس از انتشار صورتجلسه فدرال رزرو فشار نزولی بیشتری بر قیمت فلز زرد وارد کرد.

صورتجلسه این نشست نشان داد که باز هم مقامات بانک مرکزی آمریکا برای مهار تورم مواضع انقباضی اتخاذ کرده اند.

این سند نشان داد که فدرال رزرو می تواند برای مدتی بیشتر از حد انتظار در حالت انقباضی باقی بماند. به خصوص اگر به این نکته توجه کنیم که همزمان با مقاومت تورم آمریکا در برابر کاهش، قدرت بازار کار این کشور دست فدرال رزرو را نیز باز گذاشته است.

تقریبا تمامی مقامات فدرال رزرو تصمیم به افزایش ۲۵ درصدی نرخ بهره گرفته اند و همچنین معتقدند که ریسک اصلی تورم بالاست و همین موضوع در جلسات بعدی سیاست های پولی فدرال رزرو را شکل خواهد داد. با این تفاسیر احتمالا فشار نزولی بر قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

همچنین بازار ارزهای دیجیتال پس از انتشار این گزارش روند نزولی داشت. بیت کوین نیز در واکنش به احتمال فعالیت انقباضی فدرال رزرو، 3 درصد از ارزش خود را از دست داد و تا کانال 23000 دلار سقوط کرد.

اتریوم نیز امروز بیش از 3 درصد از ارزش خود را از دست داد و در آستانه از دست دادن کانال 1600 دلاری قرار گرفت. این در حالی بود که دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان در روزهای اخیر به کانال 1700 دلاری رسیده بود.