• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

صعود سکه با اهرم طلا

  • کد خبر : 30438
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۴۸
صعود سکه با اهرم طلا

اکو ایران: کارشناسان فنی می گویند در شرایط فعلی ارز امامی خط مقاومتی 29 میلیون و 200 هزار تومانی دارد و سپس مقاومت 29 میلیون و 400 هزار تومانی در مقابل آن قرار دارد. از سوی دیگر خط حمایتی 28 میلیون و 800 هزار تومانی برای معامله گران سکه حائز اهمیت است. در صورت شکست احتمال عقب نشینی به کانال میانی 28 میلیون تومانی وجود دارد.

به گزارش اخبار اقتصادی، بازار جهانی طلا در دو روز اخیر شاهد افزایش قیمت هر اونس طلا بوده است. در حالی که قیمت هر اونس طلا چند روز پیش به 1936 دلار کاهش یافته بود، سرعت رشد قیمت طلا در روز سه شنبه شتاب گرفت. دیروز قیمت فلز زرد تا 1974 دلار افزایش یافت اما در نهایت به 1963 دلار رسید. از این نظر رشد ارزش طلا در روز چهارشنبه موجب تقویت ارز و طلا شد. بازار سکه امامی با اهرم افزایش اونس رشد کرد و نسبت به کاهش قیمت دلار بی تفاوت ماند.

قیمت سکه امامی که روز گذشته 28 میلیون و 950 هزار تومان معامله می شد، امروز با قیمت 29 میلیون تومان وارد کانال شد و به 29 میلیون و 200 هزار تومان رسید. اما بعدازظهر دیروز حدود 29 میلیون و 100 هزار تومان فروخته شد. البته در چند ساعت گذشته معاملات نقدی، قیمت هر قطعه سکه امانی در مرز 29 میلیون تومان معامله شد. در پایان چهارشنبه شب شخصی قصد خرید و فروش سکه را داشت و قیمت داخلی فلزات گرانبها نسبت به روز چهارشنبه متضرر شد.

در ادامه طلای مذاب هم اکنون در محدوده 10 میلیون و 460 هزار تومان تا 10 میلیون و 700 هزار تومان محبوس شده و بسته به اینکه از کدام سمت خارج شود می تواند در همین راستا حرکت کند.

این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که طی دو روز گذشته اخباری مبنی بر انتشار بلوک پولی ایران در عراق در بازار ارز و ارز داغ شده است. به گزارش پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، آمریکا اعلام کرده است که دسترسی ایران به 10 میلیارد دلار از منابع مالی خود در عراق و انتقال منابع به عمان و اروپا را می پذیرد.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن به عراق اجازه می دهد تا پول حاصل از صادرات برق ایران را به حساب های بانکی متعلق به ایران در اروپا و عمان منتقل کند. همچنین برخی رسانه ها مدعی شدند که مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا همزمان با سفر حسین امیرعبداللهیان به ژنو آغاز شده است. ادعایی که شبکه المیادین آن را تکذیب کرد. این رسانه اعلام کرده است که اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر مذاکره مستقیم طرف های ایرانی و آمریکایی در ژنو صحت ندارد.

کارشناسان فنی می گویند در شرایط فعلی سکه امامی 29 میلیون و 200 هزار تومان خط مقاومتی دارد و پس از آن مقاومت 29 میلیون و 400 هزار تومانی در انتظار آن است. از سوی دیگر خط حمایتی 28 میلیون و 800 هزار تومانی برای معامله گران سکه حائز اهمیت است. در صورت شکست احتمال عقب نشینی به کانال میانی 28 میلیون تومانی وجود دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30438

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.