• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

صادرات مجدد از ایران از طریق بنگلادش

  • کد خبر : 42397
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
صادرات مجدد از ایران از طریق بنگلادش

اکوایران: بخش خصوصی ایران در تلاش برای صادرات مجدد کالا از بنگلادش به خلیج بنگال و کشورهای آسه آن است. موضوعی که طرف بنگلادشی نیز با آن موافق است.

اخبار اقتصادی؛ امروزه صادرات مجدد ایران از طریق بنگلادش نیازمند بازتعریف تجارت توسط سیاستگذاران دو کشور است. چرا که تا کنون پس از 20 سال دو قرارداد «پرهیز از مالیات مضاعف تجار» و «توافقنامه تجارت ترجیحی ایران و بنگلادش» اجرایی نشده است.

امروزه از دیدگاه مقامات دولتی بنگلادش، این کشور از ظرفیت های بالایی در تولید کنف، چرم و منسوجات برخوردار است و ایران نیز از ظرفیت های خوبی در تولید قیر، گاز مایع، نفت پلیس و پتروشیمی، خشکبار برخوردار است. زعفران و فرش و می خواهند این اقلام را وارد کنند. از سوی دیگر، ایران بر این باور است که در زمینه تولید مواد غذایی، صنایع نساجی، محصولات دانش بنیان، دارو و تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی، اطلاعات و فناوری و صادرات خدمات فنی و مهندسی دارای قابلیت‌های فراوانی است. می تواند با طرف های دیگر به اشتراک بگذارد.

بر این اساس صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طی روزهای اخیر در دیدار با احسن اسلام تیتو، وزیر بازرگانی بنگلادش، درباره درخواست های ایران از بنگلادش صحبت کرد. وی از تمایل تجار ایرانی برای مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری در بنگلادش با هدف صادرات مجدد خبر داد.

حسن زاده ادامه داد: می خواهیم محصولاتی را که 80 درصد کامل است به بنگلادش صادر کنیم تا با مشارکت طرف های بنگلادشی 20 درصد دیگر تکمیل و سپس به کشورهای دیگر صادر شود.

حسن زاده با اشاره به تحلیف رئیس جمهور جدید ایران ادامه داد: دو کشور باید با برنامه ای جدید روابط تجاری خود را بازتعریف کنند.

بر اساس اعلام اتاق ایران، احسن اسلام تیتو وزیر بازرگانی بنگلادش با تاکید بر اهمیت توسعه روابط ایران و بنگلادش گفت: بنگلادش می تواند مسیری برای ارتباط تجار ایرانی با خلیج بنگال و کشورهایی مانند نپال باشد. . و کشورهای آسه آن اینطور باشد

وی با تاکید بر تلاش برای اجرای توافقات برای جلوگیری از مالیات مضاعف و تجارت ترجیحی بین دو کشور، گفت: با اتصال بنادر خود و تعریف سیستم پرداخت می توانیم از ظرفیت های موجود بین دو کشور نهایت استفاده را ببریم.

تیتو با استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران در بنگلادش ادامه داد: تلاش می کنیم تعاملات بین بخش خصوصی دو کشور را تسهیل کرده و اطلاعات لازم را در اختیار تجار ایرانی قرار دهیم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42397

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.