به گزارش اخبار اقتصادی، طلای آب شده و دلار سلیمانیه به گفته معامله گران عامل جهش بازار در معاملات روز شنبه بود. روز شنبه، قیمت طلای مذاب پس از هفته ها رنج از سقف الگوی مثلثی خود عبور کرد و قیمت آن حتی در پشت خط تا مرز 10 میلیون و 285 هزار توکن افزایش یافت.

همچنین قیمت دلار سلیمانی در معاملات روز شنبه از سطح مقاومت مهم 49200 تومان گذشت و تثبیت شد. قیمت دلار در بازار پشت خط سلیمانیه به 49 هزار و 700 تومان رسید. بازرگانان افزایش قیمت دلار سلیمانیه را متاثر از رویکرد اربعین می دانستند.

قیمت دلار هرات روز شنبه با افزایشی وارد کانال 49 هزار تومان شد و معاملات روزانه خود را با قیمت 49 هزار و 100 تومان به پایان رساند. بعدازظهر قیمت آتی دلار هرات از خط مقاومتی 49200 تومان گذشت و تثبیت شد. بازار ارز هرات پشت خط به 49360 تومان رسید.

قیمت تتر که در روز جمعه تا 50 هزار تومان افزایش یافته بود، توجهی به افزایش قیمت دلار در روز شنبه نداشت. اما شنبه شب که قیمت دلار هرات در بالای سطح مقاومتی 49200 تومانی تثبیت شد، تتر نیز دو شمع یک ساعته در کانال 50 هزار تومانی روشن کرد.

معامله گران فنی معتقدند که خط مقاومتی 49200 تومانی بسیار مهم است زیرا قیمت دلار هرات در 50 روز گذشته زیر این خط مقاومتی معامله می شود. فقط یکی دو بار قیمت از این حد عبور کرد و بعد از مدت کوتاهی دوباره به زیر این قیمت رسید. آنها می گویند اگر قیمت دلار هرات بالای 49 هزار و 200 تومان در ساعت تثبیت شود، خریدار جدیدی به بازار می آید.

خط مقاومت بعدی دلار 49800 توکن است. در صورت عبور از این حد، رشد قیمت دلار افزایش می یابد و ممکن است نرخ ارز وارد کانال 50 هزار تومانی شود. گروهی از معامله گران معتقدند رشد بازار تا اربعین ادامه خواهد داشت. اما از سوی دیگر می گویند بازارساز دستش پر است و نمی گذارد قیمت دلار وارد 50 هزار تومان شود.