• امروز : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
2

شوک مناظره ترامپ و هریس به بازار طلای جهانی

  • کد خبر : 44002
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
شوک مناظره ترامپ و هریس به بازار طلای جهانی

طلا و ارزها در روزهای اخیر روند ثابتی داشتند. اما شب گذشته طلای جهانی تحت تاثیر بحث بر سر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به کانال بالاتری بازگشت.

اخبار اقتصادی، بازار طلا و ارز در روزهای اخیر شاهد آرامش و ثبات نسبی قیمت بوده است. این روزها شوک قیمتی جدیدی وارد بازار نشده و امروز بازار با همین آرامش کار خود را آغاز کرده است. بر این اساس سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که امروز 21 شهریور 1403 و تا زمان انتشار این گزارش قیمت طلای 18 هزار تومانی نسبت به روز گذشته تغییری نکرده و ثابت مانده است. نرخ 3 میلیون و 633 هزار و 400 تومان باقی مانده است. قیمت طلای 24 عیار نسبت به روز گذشته تنها 40 هزار تومان افزایش یافت و با نرخ 4 میلیون و 884 هزار تومان فروخته شد.

سکه نیز در بازار نوسانات قیمتی طبیعی را تجربه کرد و بر اساس میزان عرضه و تقاضا، افزایش قیمت محدودی داشت. آنطور که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران می نویسد، ارز تازه طراحی شده امروز 100 هزار تومان گران شده و به 43.55 میلیون تومان رسیده است. سکه طرح قدیم نیز 100 هزار تومان افزایش قیمت داشت و نرخ 38 میلیون و 200 هزار تومانی را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند.

طلای جهانی در روزهای اخیر افت نسبی را تجربه کرد، اما امروز تحت تاثیر مناظره شب گذشته ترامپ و هریس بر سر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روند خود را تغییر داد و به محدوده 2500 دلاری بازگشت. اکنون طلای جهانی به سطح 2526 دلار در هر اونس رسیده است که نسبت به روز گذشته 29 دلار افزایش یافته است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 31 شهریور 1403.

بازار داخلی در روزهای اخیر از آرامش نسبی برخوردار بوده است. زیرا دو مولفه اصلی تاثیرگذار بر این بازار یعنی قیمت دلار و طلای جهانی طی هفته گذشته نوسان چندانی را تجربه نکردند و حتی طلای جهانی به کانال پایین تری سقوط کرده بود.

در این شرایط کارشناسان بازار مالی و فعالان بازار طلا و ارز پیش بینی کردند که بازار در هفته های آینده نیز همین روند را دنبال کند، البته این ثبات نسبی مشروط به ثبات سیاست های کلان اقتصادی دنیا بود. اما اکنون با توجه به افزایش مجدد علاقه جهانی و تغییر پیش بینی ها از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع کامیلا هریس، احتمال تغییر روند در بازار جهانی طلا و در نتیجه ایران وجود دارد. بازار داخلی

فروش 195 کیلو شمش طلا در حراج 29 شهریور

چهل و نهمین حراج شمش طلا روز گذشته در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران برگزار شد. بر اساس اعلام این مرکز، روز سه شنبه 20 شهریور 1403، 195 کیلوگرم شمش طلا حرح به فروش رسید و حجم کل معاملات در این مرکز 9.5 تن بود.

مرکز مبادلات اعلام کرد: در چهل و نهمین جلسه حراج شمش طلا، از مجموع 197 کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج عمده و خرده تالار معاملات طلای مرکز، 195 کیلوگرم با میانگین قیمت معامله شد. چهار میلیارد و 786 میلیون تومان هر شمش طلای استاندارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44002

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.