• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

سیگنال ریزشی طلا به بازار سکه/ سکه‌بازان چشم انتظار اخبار

  • کد خبر : 39870
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
سیگنال ریزشی طلا به بازار سکه/ سکه‌بازان چشم انتظار اخبار

قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی عصر جمعه فراتر از مرز حساس 40 میلیون و 800 هزار تومان در نوسان بود. در این شرایط معامله گران سکه حرکت سکه امامی را در روز شنبه در 2 سناریو پیش بینی می کنند.

اخبار اقتصادی، معامله گران سکه روند حرکتی سکه امامی را در روز شنبه در 2 سناریو در معاملات پشت خطی جمعه شب پیش بینی کردند. قیمت سکه امامی پنجشنبه هفته گذشته با 250 هزار تومان افزایش حول و حوش 40 میلیون و 750 هزار تومان بسته شد و روز جمعه نوسان خاصی را ثبت نکرد.

با این حال قیمت جهانی طلا با 15 دلار کاهش به حدود 2327 دلار رسید. برخی از معامله گران سکه به این موضوع اشاره کردند و گفتند که این موضوع احتمالاً در اولین روز هفته سمت صعودی بازار سکه را ترش می کند.

از سوی دیگر، برخی تحلیلگران سیاسی بر این باورند که بحث درباره پرونده هسته ای ایران در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از سیگنال های منفی سیاسی بازار است. برخی از تحلیلگران این حوزه معتقدند بر اساس اخبار منتشر شده در هفته های اخیر، احتمال صدور قطعنامه علیه برنامه هسته ای ایران وجود دارد. از سوی دیگر، درگیری گروه مقاومت اسلامی یمن با کشتی‌های تجاری و نظامی غربی در آب‌های اطراف این کشور نیز یکی از عواملی است که برخی تحلیل‌گران آن را ریسک بازار ارز می‌نامند.

کارشناسان بازار گفتند در صورت اصلاح نرخ دلار، احتمال عقب نشینی ارز وجود دارد. با این حال، اگر دلار شاهد نوسان صعودی باشد، این احتمال وجود دارد که ارز در محدوده فعلی خود نوسان کند.

بر اساس نظر این گروه، سطح مقاومتی 40 میلیون و 800 هزار تومانی برای معامله گران ارز بسیار حائز اهمیت است و در صورت تثبیت بالای این محدوده، احتمال ورود مجدد ارز به کانال 41 میلیون تومانی وجود دارد. از سوی دیگر محدوده 40 میلیون و 200 هزار تومانی برای جناح کاهنده حائز اهمیت است. به گفته کارشناسان فنی، در صورت خروج ارز از این محدوده، احتمال کاهش تا 39 میلیون و 800 هزار تومان قوی خواهد بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39870

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.