• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
10

سیگنال بی‌ثمر رئیسی برای دلار

  • کد خبر : 867
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
سیگنال بی‌ثمر رئیسی برای دلار

به گزارش اخبار اقتصادی

در حال حاضر دلار در بازار آزاد با قیمت 48 هزار و 300 تومان معامله می شود، این در حالی است که نرخ دلار حدود 45 هزار تومان است.

برخی از کارشناسان بازار معتقدند قیمت دلار متاثر از نقدینگی و تورم داخلی در مسیر صعودی قرار دارد.

به نظر می رسد سیگنال های خبری دیگر تاثیری در کاهش قیمت ندارند و بازار ارز انتظار دارد اخبار واقعی و بسیار تاثیرگذار دست پایین را بگیرد.

پیش بینی قیمت ارز

این سایت نوشت: قیمت دلار در هفته آخر بهمن ماه گران شد. این قبض آمریکایی در آخرین معامله نقدی روز پنجشنبه به سطح هفتم کانال 40 هزار تومانی رسید.

در ماه گذشته یعنی از آخرین هفته دی ماه تا 7 بهمن ماه، قیمت دلار 31.11 درصد رشد داشته است. این میزان رشد قیمت معادل افزایش 4820 تومانی قیمت دلار در یک ماه بهمن است.

تحلیلگران بازار بر این باورند که نهاد پولی کشور در بیش از 40 روزی که فرزین سکان هدایت بانک مرکزی را در دست گرفته تلاش زیادی کرده تا قیمت را در انتهای کانال 40 هزار تومانی نگه دارد. می گویند اما قیمت دلار بدون توجه به گفتار درمانی راه خودش را رفته و به زور و دستور عمل نمی کند.

از یکشنبه هفته گذشته که بازارهای مالی شروع به کار کردند، قیمت دلار افزایش یافت. این روند صعودی با صحبت های فرزین و نوید خبرهای خوب از سفر رئیسی به چین، نه تنها کاهش پیدا نکرد، بلکه حتی روند ثابتی را طی نکرد. به طوری که این اسکناس آمریکایی در آخرین هفته بهمن ماه هر روز یک پله در کانال 40 هزار تومانی بالا رفت.

اگرچه تحلیلگران بازار روند کنونی قیمت دلار را با وجود تورم بیش از 50 درصدی قابل توجه نمی دانند و معتقدند بازارساز با ابزارهای کنترلی سعی در کنترل نرخ ارز داشته است؛ در حالی که قیمت دلار در بازارهای جهانی با وجود تورم بیش از 50 درصدی قابل توجه نیست. ابزارهایی که به نظر می رسد یکی از مهمترین آنها را از دست داده اند! برجام در حال حاضر در کما است.

به نظر می رسد نهاد پولی کشور قصد داشت با سفر رئیس جمهور به چین امید جدیدی به بازار تزریق کند که این سیگنال بی نتیجه ماند.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=867

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.