به گزارش اخبار اقتصادی، تجار می گویند با تشدید تنش در غزه، بازار ارز و ارز نیز دچار نوسان شده است. پس از زلزله افغانستان بازار ارز هرات تعطیل شد و تعطیلی هرات همچنان ادامه دارد و این روزها قیمت درهم و دلار سلیمانیه پیشرو بازار ارز آزاد شده است.

قیمت درهم روز چهارشنبه وارد کانال 14 هزار تومان شد و با قیمت 14 هزار و 100 تومان به فعالیت خود پایان داد. با این نرخ درهم، قیمت دلار 51 هزار و 700 تومان برآورد شده است. قیمت دلار سلیمانیه بعد از درهم از 50 هزار و 750 تومان شروع شد و با افزایش وارد کانال 51 هزار تومان شد و روی 51 هزار و 100 تومان بسته شد. روز چهارشنبه قیمت دلار در تمامی بازارها وارد کانال 51 هزار واحدی شد. روز چهارشنبه پشت خط گفته شد که بازار ارز هرات روز شنبه باز می شود.

معامله گران معتقدند که مهمترین موضوع این روزها در بازار ارز و ارز، جنگ غزه است. با افزودن به جنگ، روز چهارشنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گروهی از جمهوری خواهان کنگره با استناد به حمایت مالی ایران از جنبش حماس، لایحه ای را برای مسدود کردن مجدد پول های آزاد شده از ایران از بانک های کره جنوبی ارائه کردند.

تحلیلگران فنی بر این باورند که بازار در حال دریافت سیگنال جنگ است و در صورت انتشار اخباری مبنی بر آتش بس، ممکن است شاهد افت جدیدی در بازار باشیم. به گفته تکنسین ها، اگر قیمت درهم در کانال جدید تثبیت شود، می تواند برای غلبه بر خط مقاومت 14200 تا 400 توکن تلاش کند. بر اساس تجربه بازار، آنها دوری از احساسات قوی را توصیه می کنند.

به طور کلی، تجار بر این باورند که جنگ غزه، پایان برجام، فشار کنگره بر بایدن برای فعال‌سازی فوری مکانیسم ماشه (بازگشت فوری همه تحریم‌ها علیه ایران) در شورای امنیت، سیگنال‌های رو به رشد دلار خواهد بود. در مقابل تزریق بازارسازان در روزهای آینده.