به گزارش اکو ایران، سکه امامی هفته گذشته توانست از مقاومت سنگین 25 میلیون تومان عبور کند و بالاترین سطح قیمتی را در تاریخ معاملات خود تجربه کند. این اتفاق در حالی رخ داد که چهار سال پیش در پی یک شوک قیمتی، فلز گرانبهای داخلی تا نزدیک به 4 میلیون تومان رشد کرد و حساسیت زیادی پیرامون رشد وجود داشت. قیمت سکه شکل گرفته بود

کمتر معامله‌گری در آبان ماه 97 فکر می‌کرد که روند صعودی فلز گرانبهای داخلی در سال‌های بعد ادامه پیدا کند و فعالان حتی انتظار نداشتند که فلز گرانبهای داخلی بتواند مرز 10 میلیون تومان را بشکند. اما سکه امامی طی چهار سال به رشد قیمتی خود ادامه داد و امسال با عبور از مرز 16 میلیون تومان وارد دور جدیدی از شوک صعودی شد.

در شرایط فعلی وجود سکه بالاتر از مرز 20 میلیون تومان شناسایی شده است. اتفاقی که شش ماه پیش غیر قابل تصور بود

ارزش ذاتی سکه در هفته گذشته به نزدیک 21 میلیون تومان رسید و در بازار آزاد معامله گران حاضر به فروش فلزات گرانبهای داخلی با نرخ های بسیار بیشتر از 21 میلیون تومان نبودند.

افزایش عجیب سکه در بازه زمانی کوتاه شش ماهه اخیر برخی معامله گران را در انتظار اصلاح قیمت امروز قرار داده است. با این حال، برخی معتقدند برای اینکه سکه روند بلندمدت خود را اصلاح کند، انتظارات تورمی باید تغییر قابل توجهی داشته باشد.