• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

سوپر بنزین در کشور کم است!

  • کد خبر : 28283
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
سوپر بنزین در کشور کم است!

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در تلاش هستیم تا در دوره وارونگی دما سوخت یورو 5 را در شهرهای بزرگ توزیع کنیم تا شاهد آلودگی کمتر هوا باشیم.

وزیر نفت در بنزین درجه یک خوشبختانه در نیمه اول سال 1400 روزانه 36 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه ها عرضه شد. با همین میزان، نیروگاه ها 20 میلیون لیتر سوخت مایع اعم از نفت، گاز و نفت کوره را کمتر از سال گذشته سوزانده اند.

وی ادامه داد: برای اولین بار محدودیت سوخت ارسالی به نیروگاه های کشور نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

اوجی یادآور شد: روزانه 5 میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده و خرد و برای صنایع بزرگ امسال 164 میلیون مترمکعب در روز گاز رسانی کردیم.

وی درباره ارتقای کیفیت سوخت خودروها گفت: این دولت شروع به ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی در همه پالایشگاه ها کرد و کمتر از یک ماه پیش دیدید که آقای رئیسی به پالایشگاه اصفهان رفت و روزانه 20 میلیون گازوئیل تولید کرد. . ما یورو 5 تولید می کنیم در شازند و پالایشگاه خلیج فارس تولید فرآورده های نفتی یورو 5 است و انشالله برای افتتاح پالایشگاه شیراز هم خواهیم رفت.

اوجی ادامه داد: ارتقای کیفیت فرآورده های نفتی برای جلوگیری از آلودگی هوا و قانون هوای پاک با جدیت در حال پیگیری است و تا پایان این دولت اکثر پالایشگاه های ما از نظر کیفیت فرآورده های نفتی به یورو 4 و 5 خواهند رسید. هر دو از نظر کمی و از نظر کیفی که عمدتاً یورو 5 است. خوشبختانه دستاوردهای خوبی در رابطه با قانون هوای پاک خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سوپر بنزین داریم اما کافی نیست، گفت: در کلان شهرها فقط باید یورو 5 را توزیع کنیم.

وزیر نفت در خصوص اتصال کارت بانکی به کارت سوخت نیز گفت: در حال بررسی هستیم و چند دستگاه با هم کار می کنند اما هنوز ایمن نیست.

وی در خصوص کمبود گاز گفت: از ابتدای این دولت تاکنون 250 میلیون مترمکعب در روز کمبود گاز در فصل سرما بوده است و با تولید میادین مشترک و مستقل گازی و با توان کامل گاز کمتری داریم. . . کمبود امسال تولید گاز نسبت به ابتدای دولت افزایش یافته و تلاش می کنیم تولید نفت و گاز، فرآورده های نفتی و پتروشیمی را افزایش دهیم. تا پایان سال 6 میلیون تن به ظرفیت های پتروشیمی اضافه می شود.

اوجی یادآور شد: روز گذشته به همراه معاون اول سفر فشرده ای داشتیم و تفاهم نامه خوبی بین ایران و بلاروس منعقد شد و کمتر از یک ماه دیگر بخشی از آن امضا می شود. ایران و بلاروس دیدگاه‌های مشترک زیادی دارند و هر دو تحریم هستند و قابلیت‌های خوبی دارند و 4 تا 5 ماه مطالعه داشتیم و جلسات مشترکی در تهران و بلاروس برگزار شد و خلاصه این سفر در مورد تامین قطعات و تجهیزات مرتبط بود. حوزه های پالایشگاهی و پتروشیمی و قراردادهای خوب.

ایسنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=28283

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.