• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

سود ماینینگ بیت کوین به پایین ترین سطح ممکن رسیده است!

  • کد خبر : 43080
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
سود ماینینگ بیت کوین به پایین ترین سطح ممکن رسیده است!

با کاهش سود استخراج بیت کوین به پایین ترین سطح ممکن، به نظر می رسد که زمستان برای استخراج کنندگان بیت کوین فرا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش زومیت، تحلیل اخیر جی پی مورگان نشان می دهد که تامین قدرت پردازش لازم برای استخراج بیت کوین دیگر مانند گذشته سودآور نیست. دلیل این امر هجوم سرمایه گذاران به سمت هوش مصنوعی و خروج از بازار ارزهای دیجیتال است.

با توجه به ورود صنایع و شرکت های مختلف به عرصه هوش مصنوعی، شاهد کاهش بی سابقه سودآوری استخراج بیت کوین هستیم و نمی دانیم این روند نزولی تا کجا ادامه خواهد داشت. مهم ترین عامل در نتایج تحلیل جی پی مورگان مفهومی به نام «هش ریت» است. در دنیای ارزهای دیجیتال، نرخ هش به قدرت پردازشی مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال اشاره دارد.

در سیستم اثبات کار (PoW) ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین، ماینرها باید قدرت محاسباتی عظیمی برای حدس زدن سریع کدهای هش طولانی مرتبط با هر سکه داشته باشند. اگر آنها موفق به حدس زدن این کدها شوند، ماینرها با سکه های استخراج شده پاداش خواهند گرفت.

با کاهش ارزش بیت کوین در تابستان سال جاری، نرخ هش آن به حدی افزایش یافت که در ماه اوت (اوت و سپتامبر 1403)، ارزش بازار بیش از 18 میلیون ماینر ثبت شده در ایالات متحده تقریباً یک 18٪ کاهش یافت. .

درست زمانی که ماینرها تحت فشار زیادی بودند، قیمت بیت کوین نیز کاهش یافت و این تحولات وضعیت را بدتر کرد.

CoinDesk می گوید سود استخراج بیت کوین از زمان هاوینگ امسال به طور پیوسته کاهش یافته است. در این حالت، برای حفظ کمبود و مبارزه با تورم، پاداش استخراج یک سکه جدید هر چهار سال به نصف کاهش می یابد.

در واقع، نرخ هش بیت کوین، یکی از شاخص‌های اندازه‌گیری سودآوری استخراج این ارز دیجیتال، در مقایسه با دسامبر ۲۰۲۲ (آذر و دی ۱۴۰۱) تقریباً ۳۰ درصد و نسبت به قبل از نصف شدن ۴۰ درصد کاهش یافته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که صندوق بین‌المللی پول قصد دارد مصرف برق استخراج ارزهای دیجیتال را تا ۸۵ درصد افزایش دهد تا از فعالیت‌های آلاینده و انرژی‌زا جلوگیری کند. این اکنون بدترین زمان را برای استخراج بیت کوین تبدیل می کند.

با این حال، این یک سوال باز باقی می ماند که آیا طرفداران سرسخت بیت کوین وضعیت فعلی را به عنوان نشانه ای از افزایش در آینده می دانند یا خیر.

227227

منبع خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43080

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.