• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

سهام متاثر از خطرات احتمالی جنگ؛ سرمایه گذاران به سمت دارایی های ایمن هجوم آوردند

  • کد خبر : 37889
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
سهام متاثر از خطرات احتمالی جنگ؛  سرمایه گذاران به سمت دارایی های ایمن هجوم آوردند

اکوایران: افزایش ریسک های ژئوپلیتیکی بین ایران و اسرائیل باعث کاهش قیمت سهام در بازار وال استریت شد. در حالی که قیمت اوراق قرضه و نفت افزایش یافت.

اخبار اقتصادی، دنیای مالی به دلیل افزایش ریسک های ژئوپلیتیکی مختل شد و باعث کاهش قیمت سهام شد، در حالی که تقاضا برای گوشه های امن بازار مانند اوراق قرضه و دلار افزایش یافت. قیمت نفت نیز افزایش یافت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پس از اینکه مشخص شد اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله احتمالی ایران به اهداف دولتی خود است، سهام بدترین روز خود از ژانویه را تجربه کردند. نیروهای دفاعی اسرائیل با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کردند که حدود 40 پرتاب از خاک لبنان شناسایی شد که برخی از آنها رهگیری شدند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز گفت که انتظار دارد ایران به زودی به اسرائیل حمله کند و به ایران پیام داده است که این کار را نکند.

VIX، سنج وحشت وال استریت، به سطوحی رسید که آخرین بار در اکتبر مشاهده شده بود.

به گفته یک استراتژیست ارشد، با توجه به اینکه قیمت طلا و ارز به شدت تحت تاثیر این بحران قرار گرفته است، نمی توان این موضوع را رد کرد که بورس از بازارهای دیگر تبعیت کند و پس از مدتی شاهد واکنش شدیدی باشد.

S&P 500 در روز جمعه 1.5 درصد سقوط کرد و بانک ها و سازندگان تراشه بیشترین بازنده را داشتند. این شاخص بیشترین کاهش هفتگی خود را در سال 2024 داشته است. بازده اوراق 10 ساله نیز با 7 واحد کاهش به 4.25 درصد رسید.

اما دلار بهترین هفته خود را از سپتامبر 2022 تجربه کرد. نفت برنت نیز از 90 دلار گذشت. طلا همچنین قبل از سقوط قیمت به رکورد 2400 دلار در هر اونس رسید.

قیمت اوراق قرضه نیز به شدت افزایش یافت و بازدهی به بالاترین سطح خود در سال جاری رسید. بازده اوراق دو ساله که در این هفته برای مدت کوتاهی بالای 5 درصد بود، روز جمعه کاهش یافت.

S&P

به گفته تحلیلگران، رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل منجر به افزایش درگیری ها در خاورمیانه و افزایش شدید قیمت نفت خواهد شد.

افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و همچنین حمله روسیه به زیرساخت های انرژی در اوکراین، به فعالیت های صعودی در بازار گزینه های نفت دامن زد. در روزهای اخیر، تقاضا برای «گزینه‌های تماس» که با افزایش قیمت سود می‌برند، نیز افزایش یافته است.

به گفته یک اقتصاددان ارشد، رویدادهای اخیر نشان می‌دهد که اعتماد سرمایه‌گذاران و ارزش‌گذاری بالای سهام نسبت به بحران‌های ژئوپلیتیکی، ادامه تورم و قیمت‌های نفت حساس هستند.

سرمایه گذاران از انتظارات خود مبنی بر آغاز چرخه کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو عقب نشینی کرده اند و احتمالاً بحران های ژئوپلیتیکی جایگزین فدرال رزرو به عنوان یکی از محرک های اصلی نوسانات خواهد شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37889

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.