• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

سهام ایالات متحده با تقویت چشم انداز کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو/طلا افزایش یافت.

  • کد خبر : 44086
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
سهام ایالات متحده با تقویت چشم انداز کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو/طلا افزایش یافت.

اکو-ایران: افزایش احتمال کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته آینده باعث افزایش سهام ایالات متحده و ثبت رکورد طلای جهانی شد.

اخبار اقتصادی، در حالی که سرمایه گذاران ارزیابی کردند که آیا فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود در کاهش نرخ بهره تهاجمی تر خواهد بود یا خیر، سهام آمریکا در روز جمعه افزایش یافت و طلا همچنان به رکوردشکنی خود ادامه داد.

بر اساس گزارش رویترز، قراردادهای آتی نرخ سیاست فدرال رزرو اکنون 47 درصد احتمال کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو را نشان می دهد، در حالی که احتمال 28 درصد در روز سه شنبه افزایش یافته است.

تقویت انتظارات برای کاهش سریعتر نرخ بهره به تقویت سهام، طلا و اوراق قرضه کمک کرد و دلار را در بازارهای جهانی تضعیف کرد.

رشد شاخص های سهام آمریکا

هر سه شاخص اصلی سهام آمریکا در روز جمعه با افزایش قیمت بسته شدند. شاخص داوجونز 0.72 درصد، S&P 500 0.54 درصد و نزدک کامپوزیت 0.65 درصد افزایش یافت.

شاخص بورس جهانی ام اس سی آی نیز با رشد 0.61 درصدی همراه بود.

گمانه زنی ها در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

امیدها برای کاهش سریعتر نرخ بهره زمانی تقویت شد که بیل دالی، رئیس فدرال رزرو نیویورک در کنفرانسی در سنگاپور گفت که “دلیل قوی برای کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره وجود دارد.”

با این حال، کاهش تورم و سایر داده های اقتصادی در اوایل این هفته نشان داد که فدرال رزرو می تواند به آرامی نرخ بهره را کاهش دهد.

به گفته داگلاس پورتر، اقتصاددان ارشد شرکت خدمات مالی BMO Capital Markets، درست است که بسیاری از چرخه های کاهش نرخ بهره با کاهش شدیدتر شروع شده اند، اما معمولاً در زمان استرس در بازارهای مالی، S&P 500 تنها یک درصد از حداکثر آن است. و ارزش. دارایی خالص خانوارهای آمریکایی در سطح بی سابقه ای قرار دارد.

تضعیف دلار و کاهش بازده اوراق قرضه

سرمایه گذارانی که برای کاهش نرخ فدرال رزرو آماده می شوند، دلار را پایین آوردند، که در برابر ین ژاپن حدود 1.0 درصد تضعیف شد که پایین ترین سطح آن از 28 دسامبر است.

شاخص دلار به 101.00 رسید که پایین ترین سطح آن در یک هفته گذشته است.

اوراق 10 ساله نیز افزایش یافت و بازدهی آنها به 3.65886 درصد کاهش یافت. بازده اوراق دو ساله، که از نزدیک انتظارات کاهش نرخ بهره را دنبال می کند، نیز به 3.5803 کاهش یافت.

طلا با 0.9 درصد افزایش به 2581 دلار در هر اونس رسید که با کاهش ارزش دلار و چشم انداز کاهش نرخ بهره تقویت شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44086

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.