به گزارش اخبار اقتصادی، مسعود توکلی مدیر تالار مرکز مبادلات ارزی و طلا با اعلام این خبر گفت: طی هماهنگی هایی که مرکز مبادلات با وزارت علوم و وزارت بهداشت انجام داد، دانشجویان بورسیه و غیر بورسیه متقاضی دانشجو هستند. ارز می تواند به سامانه وزارتخانه مراجعه کند. بهداشت تحت عنوان موحد و سامانه وزارت علوم با عنوان سجاد ثبت نام غیر حضوری.

به گفته توکلی، سازمان دانش آموزی همکاری خوبی با مرکز مبادلات داشته است، چرا که در این زمینه میز خدمت در طبقه همکف سازمان دانش آموزی تدارک دیده شده است.

مدیر مرکز مبادلات طلا و ارز از حداکثر میزان ارز دریافتی دانشجویان سیزده هزار دلار شهریه و ۱۵۰۰ یورو برای اسکان خبر داده است.

بر اساس اظهارات توکلی، دانشجویان می توانند پس از ثبت درخواست ارز دانشجویی در سامانه وزارت علوم و وزارت بهداشت و همچنین پس از اخذ کد رهگیری با مراجعه به بانک، ارز خود را در بازه زمانی مشخص دریافت کنند. بنابراین استفاده از کد رهگیری زمان مشخصی دارد و امکان دریافت بخشی دیگر از ارز خود در زمان دیگری برای دانشجو وجود ندارد.

آنطور که مدیر مرکز مبادلات طلا و ارز به صداوسیما گفت، در صورتی که دانشجویان متقاضی مدارک خود را طبق آنچه در سامانه محد و سجاد ذکر شده بارگذاری کنند، می توانند ارز خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.