• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

سرمایه بخش خصوصی به سلیقه بستگی دارد

  • کد خبر : 43074
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
سرمایه بخش خصوصی به سلیقه بستگی دارد

اکوایران: اعمال سلیقه در ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز محدود به یکی از چالش های اساسی بخش خصوصی تبدیل شده است. این رویه نه تنها ضررهای جبران ناپذیری به سرمایه گذاران وارد می کند، بلکه از بهبود تولید و رشد اقتصادی نیز جلوگیری می کند.

اخبار اقتصادی؛ مشکلی که فعالان بخش خصوصی معتقدند رفع آن نیازمند نظارت دقیق بر این روند و شفاف سازی معیارهای تخصیص ارز است، چالشی که به مطالبه جدی فعالان اقتصادی تبدیل شده است.

نایب رئیس اتاق ایران به این معنا اشاره می کند که بسیاری از مشکلات بین بخش خصوصی، تولیدکنندگان و نهادهای دولتی با آینده نگری قابل حل است و با توجه به اینکه فعالان اقتصادی با تمام توان در راستای توسعه اقتصادی کشور تلاش می کنند. . ، تسهیل و اصلاح قوانین می تواند این روند را تسریع بخشد.

حسین پیرموذن در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل با اشاره به لزوم اتخاذ سازوکارهای مناسب در صدور کارت بازرگانی افزود: بررسی صلاحیت افراد یکی از مهم ترین الزامات اخذ کارت بازرگانی است. کارت بازرگانی که راه را بر تخلفات متعدد می بندد و از افزایش آن جلوگیری می کند. موارد و شکایات در این زمینه را کاهش می دهد.

به گزارش اتاق بازرگانی ایران، پیرموذن ثبت سفارش واردات ماشین آلات خط تولید را از ضروریات عمر واحدهای تولیدی خواند و گفت: اعمال سلیقه در ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص. ارزهایی که سهمیه بندی می شوند صدمات جبران ناپذیری به سرمایه گذاران و حوزه تولید و ورود ماشین آلات وارد می کند. نظارت بر این موضوع به یکی از خواسته های فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تبدیل شده است.

وی از نمایندگان مردم در شورای اسلامی خواست تا با بررسی و حذف قوانینی که فعالیت سرمایه گذاران و عمر تولید را در سالی که افزایش تولید ایجاد می کند، زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی کشور شود با مشارکت مردم یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

تغییر نگاه ما به شرکت های تولیدی

استاندار اردبیل در این دیدار با تاکید بر اینکه بخشنامه های امروز نباید به گذشته تعمیم یابد، گفت: در شرایطی که همه مسئولان کشور بر اهمیت و حمایت از تولید تاکید دارند، این موضوع باید از سوی همگان و از سوی دیگر جدی گرفته شود از چشم انداز تولید به عنوان شعار پرهیز شد.

حامد عاملی در این جلسه با اشاره به مسائل بیمه ای برخی واحدهای تولیدی گفت: ایجاد هزینه برای فعالیت های گذشته واحدهای تولیدی بر اساس بخشنامه های امروز مانع است و در بحث فاکتورهای خریدی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، جمع بندی ما این است که که فاکتورهای خرید نباید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

استاندار اردبیل از تولید و اهمیت آن به عنوان یک موضوع راهبردی نام برد و ادامه داد: برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی منطقی ضروری است و دستگاه های دولتی نباید بار بوروکراسی های توهمی بر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی تحمیل کنند و به اقتصاد کشور لطمه وارد کنند.

عاملی با تاکید بر تشکیل تیم بررسی مشکلات تولیدکنندگان افزود: تشکیل تیمی برای بررسی مشکلات و نحوه رسیدگی به این مشکلات در سایر استان ها می تواند زوایای جدیدی را برای حل مشکلات باز کند و در توسعه و رونق اقتصادی موثر باشد استان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر نگرش مثبت به تولید گفت: رئیس کل دادگستری استان و همه ما در دستگاه قضایی همواره بر تفسیر قوانین به نفع تولیدکننده در راستای توسعه و رونق اقتصادی تاکید دارند. . .

یوسف خدادی اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی را یکی از موضوعات مهم کشور در حال حاضر عنوان کرد و افزود: تحول اقتصادی با نگاه مثبت به تولید محقق می شود و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی این تحول اقتصادی نیازمند است. ، و گسترش این دیدگاه مثبت در سطح استانی و کشوری بسیار حائز اهمیت است.

نایب رئیس دیوان عدالت اداری استان اردبیل ادامه داد: ما در کمیته حمایت از سرمایه گذاری قضایی با عزم جدی به دنبال رفع موانع و تسهیل سرمایه گذاری در استان هستیم تا با جذب سرمایه و مشارکت بیشتر سرمایه گذاران، موجب افزایش سرمایه گذاری در استان شود. نرخ اشتغال و ببینید استان چگونه بر مشکلات خود فائق آمده و مشکلات آن اقتصادی است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43074

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.