• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

زنگ گرسنگی به صدا درآمد. قیمت مواد غذایی در جهان در حال افزایش است

  • کد خبر : 38799
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
زنگ گرسنگی به صدا درآمد.  قیمت مواد غذایی در جهان در حال افزایش است

اکوایران: نرخ تورم مواد غذایی در جهان همچنان در حال افزایش است و این موضوع زنگ خطر امنیت غذایی را در سراسر جهان به صدا درآورده است. بر اساس داده های اخیر بانک جهانی، قیمت محصولات کشاورزی و غلات عامل اصلی این افزایش نگران کننده است.

اخبار اقتصادی: قیمت این محصولات نسبت به آخرین به روز رسانی (20 فروردین) 1 درصد افزایش قیمت داشته و قیمت غلات، ذرت و گندم 2 درصد و برنج یک درصد کاهش داشته است.

اگرچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته قیمت ذرت 34 درصد، گندم 17 درصد و برنج 24 درصد کاهش داشته است، اما نسبت به سال 2020 همچنان بالاتر بوده و در ذرت با افزایش 15 درصدی همراه بوده است. درصد در گندم و 47 درصد در برنج. و این افزایش قیمت عواقب ناگواری برای بسیاری از مردم در سراسر جهان داشته است.

بر اساس گزارش انجمن غلات، نرخ تورم مواد غذایی در 57 درصد کشورهای کم درآمد، 64 درصد در کشورهای با درآمد متوسط ​​پایین، 33 درصد در کشورهای کم درآمد، متوسط ​​رو به بالا و 13 درصد از کشورهای با درآمد بالا از 5 درصد فراتر رفته است. کشورها. کشورهای درآمدی

گزارش بانک جهانی اشاره می‌کند که به‌طور واقعی، تورم قیمت مواد غذایی در تقریباً 49 درصد از 166 کشوری که شاخص CPI و شاخص کل مصرف مواد غذایی در دسترس هستند، بالاتر است.

بر اساس گزارش بانک جهانی، در حال حاضر 282 میلیون نفر در 59 کشور و منطقه با سطح بالایی از گرسنگی حاد مواجه هستند و از هر 5 نفر یک نفر به کمک فوری نیاز دارد. بر اساس این داده ها، به دلیل افزایش گزارش ها از بحران غذایی و همچنین وخامت جدی امنیت غذایی در نوار غزه و سودان، وضعیت بدتر شده است که بانک جهانی هشدار می دهد تا زمانی که اقدامات فوری برای مقابله با این بحران انجام نشود، وضعیت بدتر شده است. . .

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مجموع، برای چهارمین سال متوالی، 22 درصد از جمعیت جهان با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند که سطحی بالاتر از قبل از همه گیری ویروس کرونا است. این آمار نیاز به اقدام جهانی برای حل بحران غذایی و اطمینان از دسترسی همه مردم به غذای کافی و مغذی را نشان می دهد.

بر اساس گزارش بانک جهانی، کشورها باید برای افزایش تولید مواد غذایی، تسهیل تجارت و رفع نیازهای فقیرترین و آسیب پذیرترین قشرها با یکدیگر همکاری کنند. بانک جهانی معتقد است که تنها با اتخاذ یک رویکرد جهانی و به هم پیوسته می‌توان به گرسنگی پایان داد و امنیت غذایی را برای همه تضمین کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38799

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.