• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

ریزش بیت‌کوین، تتر را از دلار جدا کرد

  • کد خبر : 42580
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
ریزش بیت‌کوین، تتر را از دلار جدا کرد

اکوایران: سقوط بیت کوین تتر را از دلار جدا کرد/ حباب ارز ضخیم شد و حباب طلا به 2 درصد رسید/ وضعیت بازار بلوک سنگین شد/ پنج مورد قوی بازار سیاه دلار تهران چه بودند؟

اخبار اقتصادی، روز گذشته بازار ارز و ارز شاهد پنج پدیده بود؛ پدیده اول سر و صدای منفی بازارها، دوم وضعیت قفل، سوم چاق شدن ارز و حباب طلا، چهارم افزایش شکاف قیمتی تتر و دلار و پدیده آخر. سقوط شدید تمام بازارهای جهانی بود.

روز دوشنبه بازار ارز و ارز برای دومین روز متوالی با صحبت های منفی آغاز شد و وضعیت بلوک افزایش یافت. آن روز قیمت ها کاهش یافت و یک کانال گم شد. قیمت ارز وارد کانال 42 میلیون تومان شد و قیمت دلار کانال 61 هزار تومان را از دست داد و به قیمت قبل از ترور اسماعیل هنیه در تهران بازگشت.

قیمت دلار هرات پس از دو روز بازگشایی در کانال 61 هزار تومانی، روز دوشنبه این کانال را از دست داد و در کف 60 هزار تومان شروع به فعالیت کرد. در ابتدا و قبل از بازگشایی بازار دبی، قیمت دلار هرات افزایش یافت، اما با بازگشایی قیمت درهم با شکاف منفی، قیمت دلار هرات کاهش یافت و کانال 60 هزار تومان کاهش یافت. در نهایت دلار هرات در سقف پشتیبانی 59850 توکن بسته شد. با ورود قیمت دلار هرات به کانال 59 هزار تومانی، قیمت دلار در این بازار به ارزش های قبل از ترور اسماعیل هنیه بازگشت.

این کاهش قیمت لحظه ای دلار در هرات در حالی رخ داد که قیمت دلار فردا در کانال 60 هزار تومان باقی ماند و حتی تا 60 هزار و 400 تومان نیز افزایش یافت. با توجه به این شکاف، وضعیت انسداد بازار ارز هرات جدی تر شد. با کاهش قیمت دلار در هرات و ورود به کانال 59 هزار تومانی، قیمت دلار در تهران نیز از کانال 61 هزار تومان فاصله گرفت.

قیمت درهم با اختلاف منفی 180 تومانی به 16450 تومان رسید و سپس تا 16400 تومان کاهش یافت اما در نهایت با قیمت 16500 تومان بسته شد.

قیمت ارز نیز با شکاف منفی 200 هزار تومانی در کانال 42 میلیون و 42 میلیون و 900 هزار تومان شروع به حرکت کرد و سپس به 42 میلیون و 600 هزار تومان کاهش یافت و مورد حمایت منطقه قرار گرفت.

قیمت طلای مذاب نیز سقف حمایتی 15 میلیون و 550 هزار تومانی را از دست داد و به سقف حمایتی 15 میلیون و 340 هزار تومان نزدیک شد اما این سطح حفظ شد.

روز دوشنبه، بازارهای جهانی نیز کاهش شدیدی را تجربه کردند. قیمت بیت کوین به 50 هزار دلار رسید و بیش از یک میلیارد دلار در این بازار نقد شد. این افت قیمت بیت کوین بازار داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داد و قیمت تتر نیز به دلیل این افت افزایش یافت و به 62 هزار تومان رسید.

با این افزایش قیمت تتر، فاصله این بازار با قیمت دلار تهران به بیش از هزار تومان رسید و شکاف تتر با دلار هرات به بیش از دو هزار تومان رسید.

علاوه بر بیت کوین، بازار سهام و قیمت طلا نیز در بازارهای جهانی کاهش یافت. تحلیلگران این کاهش را به تاثیر جنگ نسبت می دهند، اما موضوع اصلی آمار اشتغال هفته گذشته در ایالات متحده و نشانه رکود بود. در واقع، بازارهای جهانی به دلیل ترس از تکرار رکود اقتصادی مانند سال 2008 سقوط کردند.

با کاهش قیمت اونس طلا، قیمت آن به زیر 2400 دلار رسید، اما قیمت سکه ملی و طلا به این کاهش واکنش نشان نداد و حباب طلا و سکه افزایش یافت. حباب ارز روز دوشنبه به 20 درصد و حباب طلای آب شده به 2 درصد رسید که بی سابقه است. البته زیر خط و پشت خط با تضعیف شاخص دلار، بازار شمش طلا به بالای 2400 دلار بازگشت.

به گفته تاجران فنی، سایه جنگ همچنان بر بازار داخلی است و ممکن است با افزایش تنش ها در منطقه، قیمت ها دوباره افزایش یابد. اما در صورت آرامش در روزهای آینده، ممکن است قیمت ها همچنان کاهش یابد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42580

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.