• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

رکورد مصرف برق 36 بار شکسته شد

  • کد خبر : 27513
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
رکورد مصرف برق 36 بار شکسته شد

به گزارش اخبار اقتصادی، علی اکبر محرابیان اظهار کرد: دولت سیزدهم از سال 1400 شروع به کار کرد. صنعت پر انرژی با نارضایتی های بسیار شدیدی مواجه شد، اما از همان ابتدا تلاش کردیم تا تامین پایدار برق را با برنامه ریزی یکپارچه و منسجم به ویژه در تابستان 1401 در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای سال جاری اقدامات 1401 و 140 با هدف تامین برق پایدار در تابستان ایجاد و اجرا شد، ادامه داد: با توجه به افزایش شدید دمای هوا در تابستان سال جاری بیش از 36 برابر حداکثر مصرف سال 1401 شکست خورد، اما همانطور که مشاهده می شود مشکلی در تامین برق کشور وجود نداشت.

وزیر نیرو در خصوص جزئیات افزایش دمای هوا در تابستان سال جاری و تاثیر آن بر میزان مصرف برق، گفت: برای فصل گرم سال جاری سه سناریو افزایش 3 درصدی یک 4. درصد افزایش و 6 درصد افزایش مصرف برق پیش بینی شد. بدبینانه ترین سناریو میانگین افزایش 6 درصدی بود، اما این تمام ماجرا نبود و با توجه به افزایش شدید دما در مرداد و شهریور، رکورد مصرف برق 1401 36 بار ارسال شد.

محرابیان در خصوص برنامه وزارت نیرو برای رسیدگی به تامین برق در سال آینده به ویژه تابستان 1403 گفت: اکنون که شبکه سراسری برق به تازگی از فشار برق فصل گرم خارج شده است، بهترین فرصت برای شناسایی نقاط ضعف را بشناسیم و از آن بهره ببریم تجربیات دو سال اخیر خود را برای تامین حداکثر برق در اوج ۱۴۰۳ آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در صنعت برق کشور نقاط ضعف و فرصت های شبکه را به تفصیل به تفکیک استان و شهرستان و در زمانی که تا پیک مصرف در سال آینده داریم شناسایی و اولویت بندی کرده اند. ، سعی خواهیم کرد نقاط را برطرف کنیم. فرصت ها را تقویت کنیم و برای اوج سال 1403 آماده شویم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=27513

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.