• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
10

رکورد دومین رشد هفتگی نفت

  • کد خبر : 18936
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
رکورد دومین رشد هفتگی نفت

به گزارش اخبار اقتصادیقیمت نفت در روز جمعه با تقویت ارزش دلار بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش سرویس ترجمه به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت آتی نفت برنت با 1.49 دلار یا 1.8 درصد کاهش به 79.87 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 1.47 دلار یا 1 دلار با 9 درصد کاهش به 75.42 رسید. دلار در هر بشکه

جان کیلداف، یکی از شرکای Again Capital گفت: با توجه به افزایش ارزش دلار، برخی از نگرانی های تقاضا دوباره ظاهر می شود.
شاخص دلار آمریکا پس از رسیدن به پایین ترین سطح 15 ماهه در طول جلسه، در حالی که سرمایه گذاران برای آخر هفته آماده شده بودند، افزایش یافت. دلار قوی‌تر تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد و نفت خام را برای سرمایه‌گذارانی که دارای ارزهای دیگر هستند گران‌تر می‌کند.
راب هاورث، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در مدیریت ثروت بانک ایالات متحده، گفت: با این حال، برنامه های پر کردن ذخایر استراتژیک ایالات متحده، قطع برق و اختلالات می تواند از بازار حمایت کند.
هاورث گفت در حالی که قیمت نفت احتمالا در کوتاه مدت کمی بیش از حد خرید خواهد شد و به بالاترین سطح خود از اوایل ماه می رسیده است، به نظر می رسد روند صعودی باشد.
قیمت نفت در طول هفته پس از اختلالات عرضه در لیبی و نیجریه که نگرانی‌ها را در مورد تنگ‌تر شدن بازارها در ماه‌های آینده ایجاد کرد، نزدیک به 2 درصد افزایش یافت.
چند میدان نفتی در لیبی روز پنجشنبه پس از اعتراض یک قبیله محلی به ربوده شدن وزیر سابق این کشور بسته شد.
به طور جداگانه، شل بارگیری نفت خام فورکادوس از نیجریه را به دلیل نشت احتمالی در ترمینال به حالت تعلیق درآورد.
جان ایوانز، تحلیلگر PVM گفت: قطعی نفت در لیبی حدود 370 هزار بشکه در روز متوقف می شود، در حالی که ضرر ناشی از خاموشی در نیجریه 225 هزار بشکه در روز خواهد بود.
تحلیلگران Commerzbank افزودند که صادرات نفت روسیه نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و اگر این روند در هفته آینده ادامه یابد، احتمالاً قیمت ها را بالاتر خواهد برد، زیرا صادرات نفت روسیه در ماه اوت 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=18936

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.