• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

رویکرد جدید وزیر کار در خصوص افزایش حقوق کارگران

  • کد خبر : 43718
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
رویکرد جدید وزیر کار در خصوص افزایش حقوق کارگران

اکوایران: وزیر کار درباره دستمزد کارگران گفت: کارگران برای دریافت دستمزد بیشتر و کارفرمایان برای پرداخت دستمزد کمتر مذاکره می کنند، اما درک ما از بهره وری نیروی کار و نقش کارگران در بهره وری باعث می شود که به دو طرف قضیه نگاه کنیم. . مشکل

اخبار اقتصادی، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بحث بهبود فضای کسب و کار را که از سوی دولت های گذشته آغاز شده است با جدیت ادامه می دهد و افزود: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک طرح را تدوین کرده ایم. رویکرد جدید ما معتقدیم که رابطه ما با فعالان بخش اقتصادی تغییر خواهد کرد. سازمان تامین اجتماعی به دنبال رونق اقتصادی در همه بخش‌ها است.

وی افزود: دفتری در وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی با عنوان تثبیت کار داریم. برخی از سازمان‌ها بیشتر بر موضوع جمع‌آوری درآمد متمرکز هستند، به این معنا که چگونه می‌توانند درآمد بیشتری داشته باشند. در واقع این درآمد باید درآمد بلندمدت باشد. اگر در کوتاه مدت حق بیمه بیشتری دریافت شود، اما شرکت ها با مشکلات بیشتری مواجه شوند، به این معنی است که آینده خود را به حال فروخته ایم و نمی توانیم منافع بلندمدت مردم و سازمان ها را تضمین کنیم.

نظر وزیر کار درباره افزایش حقوق کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش دستمزد کارگران متناسب با نرخ تورم گفت: قاعده این است که کارگران برای دریافت دستمزد بیشتر و کارفرمایان برای پرداخت دستمزد کمتر مذاکره کنند، اما درک ما از بهره وری نیروی کار و نقش کارگران در بهره وری ما را به بررسی هر دو طرف موضوع سوق می دهد.

و افزود: واحدهای کارآمدی داریم که موظف به حمایت از آنها در اقتصاد هستیم. ما باید فرصتی برای حمایت از شرکت‌های ضعیف ایجاد کنیم، اما این حمایت زمان‌بر و مشروط است. در واقع باید در دوراهی بین منافع بلندمدت کشور و منافع یک شرکت، منافع بلندمدت مردم را انتخاب کنیم.

تنها یک میلیون واحد مسکونی دیجیتال است

میدری در خصوص برنامه وزارت کار برای دیجیتالی سازی واحدهای مسکونی تصریح کرد: یکی از ماموریت هایی که دولت در این مقطع زمانی به ما محول کرده است، با توجه به اینکه 600 شرکت زیرمجموعه وزارت کار هستند، تاثیر منفی قطعی برق و نمایش است. گاز و مناطقی را برای بهبود فراهم می کند. بخش تعاونی ظرفیت کافی برای ایجاد نیروگاه و دیجیتالی کردن واحدهای مسکونی را دارد. ما بیش از 34 میلیون واحد مسکونی داریم اما از این تعداد تنها یک میلیون واحد دیجیتال است.

وی گفت: اخیراً با معاونت تعاون با افراد فعال در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی با هدف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی ها برای دیجیتالی کردن واحدهای مسکونی جلسه ای داشتیم، بنابراین این رویداد گامی به سوی ما است. اینکه بتوانیم ارتباط وسیع تری با واحدهای تعاونی داشته باشیم و برای داشتن یک بخش خصوصی در حوزه ساخت و ساز نیاز به یک سازمان منسجم در این زمینه داریم که این سازمان به گونه ای باشد که مشکلات موجود برطرف شود و پیشنهادات در این زمینه اجرایی شود .

پیش بینی اولیه دولت چهاردهم برای افزایش حقوق سال آینده

چند روز پیش حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره افزایش حقوق کارکنان در سال آینده گفت: اولاً باید دید چقدر پول داریم و دوم نیاز قطعی است. و حق همکاران و کارمندان دولت و همچنین بازنشستگان چیست.

وی افزود: با توجه به این موارد، گزینه های متعددی ایجاد شده است که هم ورودی و هم ظرفیت بودجه کشور در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این موضوع در دولت در حال بررسی است و سناریوهای متعددی برای این موضوع مطرح شده است و در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به دنبال انتخاب بهترین ها هستیم.

پورمحمدی سپس ابراز امیدواری کرد: در هفته های آینده ستاد بهترین گزینه را مشخص و اعلام خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، بخشنامه تهیه بودجه سال 1404 از سوی سازمان برنامه و بودجه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که در آن پیش بینی اولیه دولت چهاردهم 20 درصد افزایش حقوق افراد مجرد در سال آینده است. داشتن فرزند و حق تشکیل خانواده از 20 درصد به 45 درصد افزایش یافته است که در جدول بالا توضیح داده شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43718

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.