• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

روز تاریخی بازار؛ رکورد تاریخی قیمت بیت کوین نیز شکسته شد

  • کد خبر : 36396
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
روز تاریخی بازار؛  رکورد تاریخی قیمت بیت کوین نیز شکسته شد

اکوایران: روز سه شنبه (15 مارس) بزرگترین ارز دیجیتال توانست پس از بیش از دو سال رکورد قیمتی تمام دوران خود را پشت سر بگذارد. این در حالی است که ساعاتی پیش قیمت طلا رکورد تاریخی خود را در بازارهای جهانی شکست.

اخبار اقتصادی، بیت کوین برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته توانست رکورد بالاترین سطح قیمت خود را بشکند.

بر اساس گزارش CNBC، قیمت این ارز دیجیتال محبوب در روز سه شنبه (15 مارس) به 69210 دلار رسید. افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین به افزایش اشتیاق برای وجوه قابل معامله در این ارز دیجیتال یا ETF های بیت کوین و رویداد نصف شدن آینده مربوط می شود. رکورد قبلی قیمت بزرگترین ارز دیجیتال که در 10 نوامبر 2021 ثبت شد، 68982 دلار بود.

الکس ثورن، رئیس تحقیقات «گلکسی دیجیتال» اعلام کرد: رکورد جدید قیمت بیت کوین بار دیگر نشان می دهد که این ارز دیجیتال هرگز از بین نخواهد رفت.

یکی از کاتالیزورهای اصلی رشد قیمت بیت کوین مربوط به صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین با قیمت نقطه ای است که در اوایل سال جاری توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مجوز دریافت کردند. یکی دیگر از اتفاقات مهمی که تاثیر مثبتی بر قیمت این ارز دیجیتال داشته است، نصف شدن آن در پایان فروردین ماه است. با رویداد نصف شدن، میزان بیت کوین های موجود به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و این امر در طول تاریخ با افزایش قیمت این ارز دیجیتال همراه بوده است.

ثبت یک رکورد جدید برای قیمت بیت کوین یک پیروزی بزرگ برای صنعت کریپتو است. صنعتی که مدت هاست با چالش های مرتبط با تصویر و اعتبار مواجه بوده است، به خصوص که از سال 2022 شروع شده است. در آن سال، صرافی رمزنگاری FTX ورشکست شد و کلاهبرداری بزرگ این شرکت علنی شد. از آن زمان، بیت کوین برای اثبات مشروعیت خود تلاش کرده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36396

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.