• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3

رقابت مضاعف و رکود در حلقه پلیمری

  • کد خبر : 31854
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
رقابت مضاعف و رکود در حلقه پلیمری

دوگانگی رقابت و کاهش اشتیاق خرید را می توان در دایره محصولات پلیمری مشاهده کرد. اگرچه افزایش عرضه پلی پروپیلن نساجی باعث کاهش رقابت قیمتی در بین متقاضیان این محصول شده است. پلی پروپیلن های شیمیایی با رقابت قیمتی قوی به بازار عرضه می شوند.

اخبار اقتصادی، محصولات پلیمری حلقه در معاملات هفته گذشته همچنان با رقابت قیمتی بیش از 100 درصدی مواجه بودند. پلی پروپیلن شیمیایی EP440L شرکت پتروشیمی جم با رقابت قیمتی 121 درصدی بالاتر از رقابت قیمتی ثبت شده برای این محصول در هفته گذشته به فروش رسید. این در حالی بود که رقابت قیمتی برای سایر گروه های کالایی در این بازار از جمله بطری های پلی اتیلن ترفتالات و منسوجات پلی پروپیلن کمتر از 100 درصد بود. در این مدت پلی فتالات بطری با حداکثر رقابت قیمت 89 درصد و پلی پروپیلن نساجی با حداکثر رقابت قیمت 68 درصد به بازار عرضه شد.

86 درصد عرضه پلیمر به بازار عرضه شد

در هفته دوم آذرماه منتهی به جمعه هفدهم ماه جاری، بالغ بر 104 هزار تن انواع محصولات پلیمری در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد. برای این محصولات 159 هزار تن تقاضا ثبت شد و در نهایت 89 هزار و 811 تن محصولات پلیمری از این بازار به فروش رسید. به این ترتیب در هفته گذشته 86 درصد از ورودی های حلقه پلیمری فروخته شد.

کاهش عرضه محصولات پلیمری پرطرفدار مانند پلی پروپیلن در هفته های اخیر منجر به رقابت شدید قیمتی در بازار فیزیکی بورس کالا شده است. اجرای بررسی سالانه شرکت های پتروشیمی و کاهش عرضه خوراک از دلایل اصلی کاهش عرضه برخی محصولات پلیمری در هفته های گذشته بود. اما بخشی از این کاهش تولید و به تبع آن کاهش عرضه از ابتدای آذرماه اصلاح شد، بنابراین دایره محصولات پلیمری با کاهش اشتیاق خرید در برخی از محصولات مانند پلی پروپیلن نساجی مواجه شد. این در حالی است که برخی محصولات مانند پلی پروپیلن های شیمیایی همچنان با کسری عرضه جدی مواجه هستند و به همین دلیل شاهد رقابت شدید قیمتی هستند. با توجه به این شرایط، برخی واحدهای پتروشیمی متعهد به افزایش تولید این محصول شده اند و تحقق این وعده می تواند از عجله برای خرید آن در رینگ فیزیکی در هفته های آینده بکاهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31854

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.