• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

رشد صادرات ژاپن کند شد

  • کد خبر : 30539
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
رشد صادرات ژاپن کند شد

اکوایران: آمارهای وزارت دارایی ژاپن نشان می دهد که صادرات این کشور در ماه اکتبر نسبت به سپتامبر برای دومین ماه متوالی رشد کندتری داشته است.

به گزارش اخبار اقتصادی، آمار وزارت دارایی ژاپن نشان می دهد؛ صادرات این کشور در ماه اکتبر نسبت به سال قبل 1.6 درصد افزایش یافت که سریعتر از افزایش 1.2 درصدی مورد انتظار بود اما کندتر از رشد 4.3 درصدی سپتامبر بود.

آتسوشی تاکدا، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقات اقتصادی ایتوچو معتقد است با توجه به اینکه اقتصاد چین در ضعیف ترین سطح خود قرار دارد و تقاضا از سوی آمریکا و اروپا کاهش یافته است، باید تا اواسط سال آینده منتظر باشیم تا صادرات دوباره افزایش یابد.

به گفته وی، تا آن زمان ژاپن باید برای جبران رکود به مصرف و هزینه سرمایه تکیه کند. در غیاب محرک های رشد، برخی از اقتصاددانان هشدار می دهند که ژاپن ممکن است وارد یک رکود فنی شود، یعنی دو فصل متوالی انقباض.

داده های روز چهارشنبه نشان داد که اقتصاد ژاپن بین ژوئیه و سپتامبر ضعیف شده است و دو ماه متوالی رشد ضعیف مصرف و صادرات را شکست. از نظر مقاصد، صادرات به چین، بزرگترین شریک تجاری ژاپن، در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد کاهش یافت و این کاهش را برای 11 ماه متوالی افزایش داد.

صادرات به ایالات متحده، متحد اصلی ژاپن، در سال منتهی به اکتبر 8.4 درصد افزایش یافت، زیرا تقاضا برای خودروهای هیبریدی و ماشین آلات معدنی و ساختمانی ارزش محموله های آمریکایی را به بالاترین رکورد خود رساند.

مطابق با پیش بینی ها، واردات در سال منتهی به اکتبر 12.5 درصد کاهش یافت. تراز تجاری ژاپن به کسری 662.5 میلیارد ین معادل 4.38 میلیارد دلار رسید، در حالی که میانگین برآورد کسری 735.7 میلیارد ین بود.

داده‌های دفتر کابینه جداگانه نشان داد که سفارش‌های ماشین‌آلات اصلی ژاپن، که شاخص کلیدی هزینه‌های سرمایه است، در سپتامبر 1.4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت که سریع‌تر از افزایش 0.9 درصدی مورد انتظار بود.

به گزارش اتاق ایران، در یکی دیگر از نشانه های مثبت بهبود داخلی، تولیدکنندگان انتظار دارند که سفارشات اولیه پس از کاهش 1.8 درصدی در سه ماهه قبل، 0.5 درصد در سه ماهه پایانی سال افزایش یابد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30539

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.