• امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
2

راهکار جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت سیب زمینی: افزایش قیمت تمام شده صادرات

  • کد خبر : 38566
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
راهکار جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت سیب زمینی: افزایش قیمت تمام شده صادرات

اکو ایران: صادرات سیب زمینی مشمول 60 درصد عوارض است و به عبارتی ارزش صادرات برای صادرکنندگان کاهش یافته است.

اخبار اقتصادی؛ گمرک ایران در اطلاعیه ای به تجار و بازرگانان اعلام کرد بر اساس درخواست وزارت جهاد کشاورزی از 25 اردیبهشت تا اطلاع ثانوی بر صادرات سیب زمینی 60 درصد عوارض اعمال می شود.

دو روز پیش احمدخانی نوذری نماینده توسعه کسب و کار جهاد کشاورزی در نامه ای به ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت از افزایش عوارض سیب زمینی خبر داد و خواستار اعلام این موضوع به گمرک شد.

تصمیم جدید وزارت جهاد کشاورزی با هدف جلوگیری از رشد روزافزون قیمت سیب زمینی است. اخیرا قیمت سیب زمینی در بازار افزایش یافته است.

روز گذشته فروشندگان در تهران قیمت هر کیلو سیب زمینی را 23 هزار و 800 تومان اعلام کردند. این رقم با رسیدن به بازار خرده فروشی 20 درصد گران می شود. در حالی که قیمت سیب زمینی حدود دو ماه پیش 15800 تومان بود. این رشد را اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و تره بار در گفتگو با مهر تایید کرد.

وزارت جهاد کشاورزی چون برنامه مدونی برای مدیریت بازار ندارد. آنها مثل همیشه گزینه اول را انتخاب کردند: «کاهش صادرات». همانند سال های گذشته قوانین و مقررات صادرات این محصول تغییر کرد تا رشد صعودی قیمت سیب زمینی در بازار داخلی متوقف شود.

اما این اتفاق به ضرر صادرکنندگان است. زیرا هزینه صادرات عملا افزایش می یابد. به همین دلیل پیش بینی می شود صادرات سیب زمینی در این ماه کاهش یابد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38566

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.