به گزارش اخبار اقتصادی؛ سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری ان بی سی در تهران اعلام کرد که توافق مبادله اسرا بین ایران و آمریکا در زمان مقرر تکمیل می شود و زندانیان آمریکایی در وضعیت «بسیار سالم» به سر می برند. سلامتی و به زودی به خانه باز می گردند.

همانطور که شبکه خبری آمریکایی NBC نوشت، رئیسی اظهار داشت که تهران «انتخاب» نحوه خرج کردن این پول را دارد.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد که «این پول متعلق به ملت ایران و دولت ایران است، بنابراین جمهوری اسلامی ایران تصمیم می گیرد با این پول ها چه کند».

رئیسی در پاسخ به این سوال که آیا این پول صرف مصارفی غیر از نیازهای بشردوستانه می شود، گفت: بشردوستانه یعنی همه نیازهایی که مردم ایران دارند، بنابراین این پول صرف آن نیازها و تعیین نیازهای مردم می شود. مردم ایران ایران و تصمیم گیری در مورد آنها توسط دولت ایران اتخاذ خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن روز دوشنبه به کنگره اطلاع داد که گام‌های مشخصی برای تسهیل تبادل زندانیان برداشته و معافیت‌هایی را صادر کرده است که به بانک‌های بین‌المللی اجازه می‌دهد بدون تهدید تحریم‌های آمریکا، ۶ میلیارد دلار به قطر منتقل کنند.

به گزارش ایرنا، این رسانه آمریکایی اعلام کرده است که ایران با آمریکایی ها رفتار قانونی و انسانی داشته و اتهامات سازمان ملل و گروه های حقوق بشری مبنی بر بازداشت آمریکایی ها بدون دلیل قانونی را رد می کند.