به گزارش اخبار اقتصادی قیمت دلار هرات با تاثیر وجوه آزاد شده و تبادل اسرا، ایران حمایت مهم 49200 تومانی را در روز چهارشنبه از دست داد و وارد کانال 48000 تومان شد.

متعاقبا روز پنجشنبه قیمت دلار با صحبت های مثبت در کانال 49 هزار تومان در اولین قیمت باز شد و پشت خط روز جمعه به رشد خود ادامه داد و در قیمت 49 هزار و 300 تومان به فعالیت خود پایان داد. قیمت دلار تهران طی هفته گذشته کانال 49 هزار تومانی را حفظ کرد و با رشد هرات به نصف این کانال رسید. با این حساب قیمت دلار هرات تنها یک روز در کانال 48 هزار تومان دوام آورد.

تردید معامله گران با دست باز بازارساز

گروهی از تجار بر این باورند که با بازگشت دلار هرات به 49 هزار تومان، بانک مرکزی تنها با پول آزاد شده دارو و مواد غذایی خریداری می کند و با تورم در ایران، قیمت دلار بیشتر از این کاهش نخواهد یافت. اقتصاد.

به گفته آنها تاثیر این خبر از قبل در بازار پیش بینی شده بود. از سوی دیگر گروهی از معامله گران معتقدند وجوه در دست بانک مرکزی افزایش یافته و به زودی افزایش خواهد یافت کاهش قیمت دلار این به دلیل انتخابات دولت اتفاق می افتد.

تحلیلگران بازار معتقدند که قیمت دلار هرات به دلیل تعطیلات نگهبانی افزایش یافت و وارد کانال 49 هزار تومان شد. این دسته به قیمت سکه که در ایام تعطیل افزایش نیافت، می گویند قیمت دالر هرات برمی گردد.

تحلیلگران فنی معتقدند قیمت دلار امروز ممکن است با صعود به سمت سطح مقاومتی 49 هزار و 600 تومان پیش برود اما به دلیل بسته شدن فردا قدرت عبور از این مرز را نخواهد یافت. اگر قیمت دلار هرات از این سطح مقاومت بالاتر نرود، ممکن است به حمایت 49200 توکن بازگردد.

به گفته تحلیلگران میان مدت، دو عدد در تعیین روند قیمت دلار مهم است. قیمت دلار هرات در محدوده مقاومتی 50 هزار تا 50 هزار و 200 تومان قرار دارد که در شهریور ماه نتوانست بر آن غلبه کند. اگر قیمت دلار از این محدوده عبور کند، بازار به چرخه صعودی باز می گردد. از سوی دیگر سطح حمایتی 48 هزار و 800 تا 900 تومان به سدی در برابر نزول تبدیل شده و قیمت دلار هرات طی هفته گذشته افزایش یافت تا به این سطح برسد. اگر این سطح حمایتی از بین برود، ممکن است قیمت دلار 48 هزار و 300 تومان را از دست بدهد.