قیمت دلار در تهران هفته را با کاهش آغاز کرد، نزدیکی به نشست صلح، انسداد بازار ارز و طلا و عرضه قوی درهم از سوی بازارساز باعث شد تا قیمت دلار در اولین روز هفته با کاهش آغاز شود. . وی در همایش ملی صادرات ضمن انتقاد از اقدامات بانک مرکزی و ابراز نگرانی از تراز تجاری منفی 6 میلیارد دلاری، سیاست های سختگیرانه بانک مرکزی را دلیل منفی شدن تراز تجاری و کاهش تمایل به صادرات دانست. صادرکنندگان

آمار میانگین قیمت مسکن در تهران بر انتظارات تورمی تاثیر گذاشت و برخی معامله گران قیمت دلار را با قیمت مسکن مقایسه کردند. در پی ادعای روزنامه تلگراف مبنی بر درخواست آمریکا از انگلیس برای تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قیمت دلار افزایش یافت.

جنگ مهمترین پارامتری بوده که در کوتاه مدت بر قیمت دلار تاثیر گذاشته است. احتمال حضور وزیر خارجه اسرائیل در نشست سازمان ملل و تبادل اسرا بین قطر و اسرائیل، احتمال آتش بس را در اذهان تجار تقویت کرد و همین موضوع مانع از صعود دلار در روز دوشنبه شد.

ابهام در بازار ارز در اواسط هفته به اوج خود رسید، اما در ادامه با یک سیگنال داخلی نگاه میان مدت به بازار ارز تغییر کرد: معاون وزیر صنعت در گفت‌وگویی از شکایت‌ها خبر داد نظرات تولیدکنندگان درباره تاخیر در دریافت ارز موجه است.

سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره کسری بودجه دولت در هفت ماهه نخست سال و محقق نشدن درآمدهای نفتی نیز صفحه انتظارات را در ذهن دلالان ورق زد.

کاهش قابل توجه نقدینگی عاملی بود که انتظارات برای افزایش بازار ارز را متوقف کرد، اما اکنون با توجه به کسری بودجه دولت، معامله گران انتظار دارند که دولت مانند گذشته شروع به چاپ پول کند.

تحلیل و بررسی بازار طلا و اخبار نشان می دهد که اخبار مربوط به جنگ مهمترین خبر تاثیرگذار بر بازار ارز از اواسط مهرماه بوده است.

دلار در برابر مقاومت قاطع

دلار معاملات این هفته را از 50 هزار و 900 تومان آغاز کرد، در نزدیکی حمایت از خط روند صعودی، کف 50 هزار تومان را لمس کرد، سپس به 51 هزار و 650 تومان رسید و هفته را در محدوده 51 هزار و 500 تومان به پایان رساند. نهایی شد

اگرچه روند دلار در طول هفته افزایش یافت و قیمت پایانی هفته بالاتر از قیمت شروع است، اما نسبت به مدت مشابه هفته قبل، عملکرد دلار به کمتر از یک درصد رسید.

دلار از نظر فنی از مقاومت 51400 تومانی عبور کرد که در هفته گذشته نتوانست بر آن غلبه کند و در صورت تثبیت بالای این محدوده می توان آن را به عنوان سیگنال فنی صعودی تلقی کرد، زیرا مقاومت بالایی نیز برابری می کند. مقاومت طولانی مدت Kyogensen Ichi Kumo صاف شده است و شکست مقاومت قبلی در این اندیکاتور یک سیگنال صعودی محسوب می شود.

احتیاط خریداران دلار کاهش یافت

بازارساز با ارائه ترکیبی و کنترل قیمت بین معامله گران بنیادی، قیمت دلار را کنترل می کند.

در شش ماه گذشته با فروریختن حباب درهم، اغلب روز بعد قیمت دلار کاهش پیدا کرد، اما این عادت این هفته شکسته شد. روند کلی دلار در این هفته در حالی افزایش یافته که حباب درهم روندی نزولی را دنبال کرده است، این نشان می دهد که با وجود عرضه درهم در بازار، تقاضا برای دلار کاهش نیافته و احتیاط خریداران کاهش یافته است. صرف نظر از قدرت کنترلی بازارساز در میان معامله گران، درهم های زیادی می خرند.

طلای مذاب حرف اول را می زند

در حالی که دلار و ارز با مقاومت روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت فاصله دارند، طلای مذاب با اهرم طلای جهانی پیش از دیگران به این مقاومت رسیده است. حباب طلای مذاب و روند جهانی اونس طلا بهانه ای را در اختیار معامله گران طلای مذاب قرار داده است تا قیمت را افزایش دهند و این دارایی را در بازار پیشتاز کنند.

طلای مذاب هفته را در محدوده 10 میلیون و 540 هزار تومان آغاز کرد، سپس به محدوده 10 میلیون و 430 هزار تومان بازگشت و در نهایت پس از افزایش به محدوده 10 میلیون و 756 هزار تومان، هفته را در محدوده 10 بسته کرد. میلیون و 720 هزار تومان.

طلای مذاب هفته گذشته بیشترین بازدهی را داشت و رشد 2 درصدی را به ثبت رساند. معامله گران طلای مذاب در این هفته با مقاومت عمده در قیمت 10 میلیون و 860 هزار تومان مواجه هستند. محدوده 10.600 تا 10.640.000 تومان پشتوانه طلا در صورت عقب نشینی است.

حباب پولی آسیب دید

این ارز برخلاف طلای مذاب با مقاومت 17 مهرماه فاصله زیادی دارد، زیرا تاثیرگذاری ارز در برابر دلار بیشتر از طلای مذاب است و بخشی از افزایش ارزش انس منجر به کاهش حباب پول شده است. .

IMG_20231027_102119_168

اگرچه قیمت ارز در این هفته افزایش یافته و بازدهی ارز به 1.8 درصد رسیده است، اما حباب ارز آسیب دیده و کمتر از میانگین شش ماهه، سه ماهه، ماهانه و هفتگی است. ارز طی هفته گذشته در محدوده قیمتی 28 میلیون و 550 هزار تومان و 29 میلیون و 500 هزار تومان در نوسان بوده و در صورت تثبیت بالاتر از این مقاومت سرنوشت ساز، مقاومت 30 میلیون و 400 هزار تومانی جلوی سکه خواهد آمد. در صورت کاهش قیمت ارز، حمایت روانی 29 میلیون تومانی به شما پیشنهاد می شود. مانند سکه، ربع سکه باقی مانده از طلای آب شده در این هفته بازدهی 1.9 درصدی را به ثبت رساند.