به گزارش اخبار اقتصادی، مایک هنری، مدیر اجرایی BHP گفت: تقاضا برای فولاد در چین در هفته های اخیر رشد داشته است. این تقاضا از ابتدای شروع فعالیت‌های ساخت مسکن، زیرساخت‌ها، احداث زیرساخت‌های نیروگاه سبز، خودروسازی و تکمیل خانه‌های نیمه‌ساز ایجاد شده است.

وی گفت: با این حال بزرگترین معدنکار جهان برای حمایت از بخش املاک و مستغلات راه مقامات چینی را از نزدیک دنبال می کند.

بهبود اقتصادی چین به دلیل کندی در بخش املاک و مستغلات، مخارج ضعیف مصرف کننده و کند شدن رشد اعتبار فرسایش یافته است. بی اچ پی در اوایل سال جاری رشد اقتصادی 5.75 تا 6.25 درصدی را در سال جاری پیش بینی کرده بود، اما این شرکت پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی چین به 5 تا 5.5 درصد کاهش داد. با این حال، BHP انتظار دارد چین برای پنجمین سال متوالی امسال بیش از 1 میلیارد تن فولاد تولید کند. تولید 1 میلیارد تن فولاد چین محرک خوبی برای بازار سنگ آهن است. با این حال، تقاضای غرب برای مواد خام در سال جاری با افزایش نرخ بهره ضربه خورده است.

مدیر عامل شرکت BHP گفت: چشم انداز اقتصاد جهانی در کوتاه مدت نامشخص است. در این شرایط چین و هند تقاضای پایدارتری برای سنگ آهن دارند.

در عین حال، مدیران BHP نسبت به فشارهای تورمی در سال 2024 و تأثیر آن بر تولید و تجارت هشدار می دهند و تورم هزینه تولید و تجارت را افزایش داده است. اما با کاهش توان متقاضیان، مصرف محصولات معدنی کاهش می یابد.