به گزارش اخبار اقتصادی، چهار نماد بورس، فرابورس، کالا و انرژی فراکب نام دارند. این چهار نماد متعلق به سهام شرکت ها است تبادل تهران، OTC ایران، مبادله کالا و بورس انرژی هستند. منبع اصلی درآمد معامله گران بخشی از کارمزد جمع آوری شده در معاملات است. این مجموعه ها در شرایطی که بازار سهام در مواجهه با افزایش ارزش و حجم معاملات، از درآمدزایی بیشتری بهره مند می شوند.

این در حالی است که بخش زیادی از معاملات بازار سرمایه غیر بورسی است و تغییرات ارزش و حجم این معاملات، درآمد فراکاب را تحت الشعاع قرار می دهد. در بهمن ماه امسال بازارهای سهام به شدت افت کردند ارزش معامله با خرد مواجه شدند. این کاهش ارزش معامله باعث شده بود برخی فعالان بازار سرمایه درآمد کمی را برای فراکبی تصور کنند. اما با انتشار گزارش عملکرد سه مجموعه فراکاب مشخص شد معاملات غیر بورسی و سایر تغییرات داخلی درآمد خوبی را برای کارمزدهای بازار سرمایه در بهمن ماه به همراه داشته است.

در بین سه نماد بورس، OTC و کالاها، بیشترین افزایش درآمد ماهانه متعلق به OTC است. این شرکت توانسته 88 درصد درآمد بیشتری نسبت به سال قبل به ثبت برساند. مبادله کالا در بهمن ماه امسال ۷۳ میلیارد تومان ۷۴ درصد بیشتر از سال گذشته درآمد کسب کرد. بورس اوراق بهادار تهران در بهمن ماه 47 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به میانگین درآمد ماهانه امسال 19 درصد و نسبت به درآمد دی ماه سال قبل 54 درصد رشد داشته است.