• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

داده های اشتغال ایالات متحده در زیر ذره بین سرمایه گذاران جهانی

  • کد خبر : 43629
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
داده های اشتغال ایالات متحده در زیر ذره بین سرمایه گذاران جهانی

اکوایران: داده‌های اشتغال این هفته ایالات متحده برای فعالان بازار جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا آخرین داده قبل از نشست فدرال رزرو در 18 سپتامبر است و ممکن است بر تصمیمات فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

اخبار اقتصادی، داده‌های مربوط به اشتغال آمریکا مهم‌ترین داده برای سرمایه‌گذاران جهانی در هفته آینده محسوب می‌شود. اما سرمایه گذاران از این داده ها چه انتظاری دارند و تحقق یا عدم تحقق آن چه تاثیری بر بازارها خواهد داشت؟

ISM “شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده” روز سه شنبه منتشر خواهد شد. این شاخص در ماه گذشته کاهش محسوسی را تجربه کرد و به عدد 46.8 رسید. با این حال، در این ماه بازار انتظار دارد که شاخص مدیران خرید بخش مولد رشد اندکی داشته باشد و به 47.5 برسد. اما در این ماه سهم اشتغال این شاخص برای بازار اهمیت ویژه ای دارد که در ماه گذشته 43.3 ثبت شد. اگر این داده های ISM زیر 43 منتشر شود، بازار نگران مشکل اشتغال خواهد بود و ممکن است به طور موقت بر بازار تأثیر بگذارد.

همچنین در میان داده های مورد انتظار فعالان بازار در این هفته، آماری از «فرصت های شغلی پر نشده در ایالات متحده» است که روز چهارشنبه منتشر می شود. پیش بینی می شود فرصت های شغلی از 8 میلیون و 184 هزار در ماه قبل کاهش یابد و به 8 میلیون و 100 هزار برسد. اگر این اتفاق بیفتد تاثیر زیادی در بازار نخواهد داشت. اما آنچه برای بازار مهم است نرخ فرسودگی شغلی است زیرا افراد شغل قبلی خود را به امید به دست آوردن شغل دیگری ترک می کنند. عموما زمانی که بازار کار پویا است این آمار بیشتر است و اگر این روند کاهش پیدا کند نشان دهنده نگرانی در بازار کار است و نشان می دهد که تقاضای خوبی در بازار کار وجود ندارد. انتظار می رود نرخ بیکاری در ایالات متحده از 2.1٪ به 2٪ کاهش یابد.

«نرخ اشتغال» نیز یکی از داده های مهم اشتغال در ایالات متحده است که در این هفته برای بازارها مهم است. نرخ اشتغال در ماه گذشته افت شدیدی را ثبت کرد که در صورت کنار گذاشتن دوران کرونا به پایین‌ترین سطح خود از سال 2014 رسیده است. این داده‌ها در ماه‌های گذشته سیر نزولی داشته است که عمدتاً به دلیل تغییر رژیم اقتصادی پس از کرونا بوده است. در حال حاضر می توان گفت که آنها به حالت عادی رسیده اند، بنابراین کاهش بیشتر باعث نگرانی است.

همچنین در میان داده‌های مهم اقتصادی هفته آینده بازارها که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود، «شاخص مدیران خرید بخش خدمات ایالات متحده» است و انتظارات بازار این است که تغییر کمی داشته باشد. سهم اشتغال این شاخص نیز در این هفته برای بازار مهم است، بنابراین اگر نسبت به ماه قبل کاهش یابد، ممکن است برای بازار مهم باشد.

«آمار اشتغال» نیز روز جمعه منتشر می شود. نرخ بیکاری آمریکا در ماه های اخیر افزایش یافته است. بر اساس «قانون سام»، رکود اقتصادی زمانی اتفاق می‌افتد که میانگین نرخ بیکاری سه ماهه بیش از نیم درصد نسبت به پایین‌ترین نرخ بیکاری سال گذشته افزایش یافته باشد. از آنجا که این شرایط در حال حاضر وجود دارد، بازار در ماه گذشته واکنش زیادی به این قانون نشان داد و این ماه نیز مورد توجه است.

«تعداد مشاغل ایجاد شده» نیز مورد توجه سرمایه گذاران است. در ماه گذشته 114 هزار شغل ایجاد شده و انتظار بازار به 160 هزار شغل می رسد.

برخی از تقویم‌های اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که «نرخ بیکاری» بدون تغییر 4.3 درصد منتشر شود و برخی دیگر انتظار دارند که این نرخ 4.2 درصد باشد که اگر این اتفاق بیفتد، «قانون سام» کاهش نمی‌یابد زیرا میانگین سه ماه گذشته را در نظر می‌گیرد. . اگر نرخ بیکاری 4.2 درصد باشد، بازار به سمتی حرکت خواهد کرد که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد. اما اگر 4.3 درصد آزاد شود، حتی اگر نرخ بیکاری افزایش نیافته باشد، احتمال کاهش دو نرخی دوباره در بازار افزایش می یابد. اگر نرخ بیکاری 4.4 باشد، نگرانی در مورد رکود در بازار افزایش می یابد و بازار بسیار نوسان می کند.

«شاخص اعتماد مصرف کننده آمریکایی» نیز سیگنال خوبی برای پیش بینی مسیر اشتغال است که توسط هیئت کنفرانس منتشر می شود.

نکته دیگر داده های سود است که «تغییرات میانگین درآمد ساعتی» را نشان می دهد. میانگین رشد درآمد ساعتی در ماه گذشته به 3.6 درصد کاهش یافت، که نزدیک به سطوح قبل از کرونا است، بنابراین ما نگران فشارهای تورمی ناشی از رشد دستمزد نخواهیم بود. بازار انتظار دارد که این داده ها در ماه به ماه 0.3 درصد رشد کند.

به طور کلی، اگر وضعیت اشتغال با داده های مورد انتظار بازار مطابقت داشته باشد، اما رشد درآمد کاهش یابد، انتظارات بازار به سمت دو کاهش نرخ بهره متمایل خواهد شد. بنابراین، بازار باید تمام داده ها را با هم تجزیه و تحلیل کند. بنابراین نتیجه این است که آیا وضعیت اشتغال آمریکا به سمت رکود یا کاهش رشد پیش می رود یا اینکه در وضعیت خوبی قرار دارد؟ در این حالت، شاخص های سهام می توانند رشد کنند. این احتمال وجود دارد که طلا رشد نکند، اما شاخص دلار ممکن است رشد کند زیرا اقتصاد چین در وضعیت نگران کننده ای قرار دارد و در اقتصاد اروپا احتمال کاهش نرخ بهره بیشتر است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43629

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.