به گزارش اخبار اقتصادی، محمدرضا بهرامان، نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با «اکو ایران» درباره اینکه سیاست های تدوین شده در حوزه معدن تا چه اندازه با توجه به بازار تدوین شده است، گفت: ، گفت: از نظر استراتژیک باید کل خط تولید را روز به روز رصد کنیم و بر اساس نقشه راهی که برای آن تعریف کرده ایم سهم خود را ببینیم.

وی ادامه داد: امروز ظاهر، ظاهر تکنولوژی است. اگر شرایط خود را با فناوری های فعلی تطبیق ندهیم، احتمالاً سهم خود را در بازارهای جهانی از دست خواهیم داد. مصداق بارز این موضوع تولید فولادهای آلیاژی است و نمی توانیم با شرایط فعلی بدون توجه به شرایط 5 سال آینده شمش صادر کنیم.

بهرامان تصریح کرد: امروز باید سرمایه گذاری ها به روز شود و این یکی از مبانی و مسائلی است که در حوزه معدن در دنیا وجود دارد و برای آن تعریف خاصی در نظر گرفته اند.

رئیس اتاق معادن ایران تصریح کرد: مواد معدنی تجدیدپذیر نیستند، بنابراین باید بر اساس فناوری های روز پیش برویم تا بتوانیم معاملات خود را در بازارهای رقابتی داشته باشیم. در بسیاری از زمینه ها باید ویژگی های خود را نسبت به شرایط روز تغییر دهیم. اگر به روز نشویم بدون شک در آینده بخشی از بازارها را از دست خواهیم داد و بخشی از تولید را از دست خواهیم داد. اگر صادرات منظم نداشته باشیم بخشی از مواد معدنی که در کشور تولید و مازاد تولید می شود بازاری نخواهد داشت و بخشی از سرمایه ملی را از دست خواهیم داد.

به گفته وی، امروز کسانی که می دانستند چگونه با تغییرات روز سازگار شوند، موفق هستند. ما باید این تغییرات را بر اساس چشم انداز بازار و تقاضا تطبیق دهیم و بر اساس آن تولید کنیم.

فیلم کامل این گفتگو را اینجا ببینید: