به گزارش اخبار اقتصادی؛ اطلاعات اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی حاکی از آن است که از فروردین ماه امسال در مجموع 110 هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 هزار تن افزایش داشته است.

اوکراین یکی از تامین کنندگان اصلی دانه های روغنی این کشور محسوب می شود و جنگ این کشور با روسیه این نگرانی را ایجاد کرد که تامین این دانه های روغنی با مشکل مواجه شده است، نگرانی که مسئولان وزارت جهاد و کشاورزی معتقدند برطرف شده است. افزایش تولید کشاورزان

بر اساس داده های اعلام شده این سوال مطرح می شود که تاکنون چقدر از کل مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است؟ مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در این خصوص می گوید: تا امروز 3.69 میلیارد تومب کلزا از کشاورزان خریداری شده که 70 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و مابقی در حال پیگیری است.

به گفته سعید راد؛ سال گذشته تا امروز کمتر از 100 هزار تن کلزا خریداری شده بود و امسال این میزان با 10 هزار تن افزایش به حدود 110 هزار تن رسیده است.

استان های پیشرو

اطلاعات اعلام شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران نشان می دهد که در دوره مورد بررسی، 55 درصد خرید کلزای کشور در سه استان خوزستان، گلستان و مازندران بیش از 20 هزار تن و استان مازندران بیش از 9 میلیون هزار تن است. مقدار زیادی.

به گفته مدیر کل شرکت بازرگانی دولتی ایران، پس از این سه استان، ایلام، اردبیل، قزوین، فارس، کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در رتبه های چهارم تا دهم خرید کلزا قرار دارند. از سوی دیگر تاکنون 5 هزار و 563 تن محصول گلرنگ به ارزش 138 میلیارد تومان از کشاورزان پنج استان اصفهان، فارس، لرستان، کرمانشاه و کردستان خریداری شده است.