به گزارش اخبار اقتصادی، شب گذشته خبرگزاری های داخلی ایران گزارش دادند بلومبرگ به گفته دو دیپلمات بلندپایه، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران هفته گذشته اورانیوم 84 درصد غنی شده را شناسایی کرده اند. برخی از معامله گران شب گذشته مدعی شدند که این خبر احتمالا امروز باعث نوسانات خواهد شد قیمت دلار بودن

در بازار نقدی امروز، تاجران گفتند که نرخ دلار در بازار هرات با نوسانات صعودی روبرو شد. در ادامه معاملات نقدی دلار در هرات، نسبت به قیمت آغاز معاملات نقدی امروز، اندکی سست شد. با این حال قیمت دلار ظهر امروز در بازار مذکور همچنان بالاتر از روز گذشته بود.

نرخ دلار در سلیمانیه نیز افزایش یافت. درهم امارات همچنین نسبت به روز گذشته بالاتر بود.

پیام مهم فرزین به بازار دلار

دلار در سایت بازار ارز متشکل امروز 44 هزار و 760 تومان بود و نرخ یورو نیز در محدوده 47 هزار و 755 تومان مبادله شد. محمدرضا فرزین امروز در پیامی اعلام کرد: تمامی نیازهای واقعی کشور در مرکز مبادلات ارزی تامین می شود. با راه اندازی مرکز مبادلات ارزی کشور، نرخ ارز با توجه به منابع هزینه های ارزی و عوامل اساسی کشف می شود.

وی تاکید کرد: نرخ ارز و طلا بر اساس واقعیت های اقتصادی کشور تعیین می شود.

بر اساس مصوبه مورخ 11 بهمن ماه 1401 شورای پول و اعتبار، مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران فعالیت رسمی خود را در زمینه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) از روز سه شنبه مورخ 11 اسفند 1301 ساعت 11 صبح آغاز می کند. .

از روز گذشته برخی صرافی ها و بانک ها از فروش ارز به مردم خودداری کردند، چرا که ایسنا نوشت پیگیری های آن نشان می دهد معاملات دلار و یورو در بازار ارز متشکل ایران تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است.

تکذیب تغییر معاونت ارزی بانک مرکزی

همزمان با انتشار این خبر، سخنگوی بانک مرکزی به برخی اخبار و شایعات مبنی بر برکناری معاون ارزی این بانک واکنش نشان داد و تاکید کرد: «ادعای تغییر معاونت ارزی بانک مرکزی بانک مرکزی دروغ، غیرواقعی و تکذیب شده است».

بر اساس اعلام دولت، سخنگوی بانک مرکزی گفت: محمد آرام معاون ارزی بانک مرکزی در حال حاضر در تدارک راه اندازی مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران، بورس ارز و طلای ایران است. این مرکز با مدیریت بانک مرکزی و هماهنگی تمامی نهادهای مرتبط به زودی راه اندازی می شود.

بسته جدید ارزی/ اختیارات بی سابقه برای بانک مرکزی

خبرگزاری ایسنا نیز امروز نوشت که رئیس جمهور در دیدار روز شنبه با رهبر انقلاب وعده داده اند که دولت بدون شک وضعیت تورم را کنترل می کند، اطلاعات جدیدی از برنامه دولت برای اجرای این وعده به دست آمده است.

به گزارش ایسنا، اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که وعده ضد تورمی رئیس جمهور مربوط به بسته مهم ارزی دولت است که قرار است به زودی رونمایی شود. این بسته شامل اختیارات بی سابقه بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز است.

رشد قیمت طلا 18 قیراط

بازار جهانی طلا امروز شاهد محدود بود قیمت یک اونس طلا بود. این فلز گرانبهای جهانی امروز در محدوده 1844 دلار فروخته شد.

در بازار داخلی ایران نیز قیمت طلای 18 عیار امروز به نقل از سایت اتحادیه طلا و ارز به 2 میلیون و 313 هزار و 599 تومان افزایش یافت. قیمت طلا روز گذشته در محدوده 2 میلیون و 280 هزار تومان بسته شده بود.

ورودی سکه به کانال 29 میلیون است

در بازار سکه امروز مجموعه داران سکه شاهد افزایش هستند قیمت سکه 29 میلیون تومان به کانال رسیدند. طبق اعلام سایت اتحادیه ارز و طلا، قیمت سکه امروز نصف کانال به 29 میلیون تومان رسید.