• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

حمایت دولت پکن به بازار سهام چین رسید

  • کد خبر : 35801
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
حمایت دولت پکن به بازار سهام چین رسید

اکوایران: سهام چین به لطف اقدامات حمایتی دولت ارزش بیشتری پیدا کرده و در هفته های اخیر به بالاترین سطح خود رسیده است.

اخبار اقتصادی، با اقدامات دولت چین برای حمایت از بازارهای سهام این کشور، شاخص های سهام سرزمین اصلی افزایش یافت.

به گزارش بلومبرگ، شاخص هانگ سنگ چین 2.2 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در هفت هفته گذشته رسید. این در حالی است که شرکت های مرتبط با ساخت و ساز مسکن از ذینفعان بزرگ جهش رشد بورس هستند و دلیل آن تصویب تخصیص میلیاردها دلاری دولت چین برای کمک به حل بحران املاک این کشور است. .

رشد بازارهای سهام چین امروز چهارشنبه (دوم مارس) ممکن است این خوش بینی را تقویت کند که تلاش مقامات چینی برای نجات بازار سهام این کشور نتایج مثبتی به همراه دارد. اقدامات دولت چین در این زمینه اخیراً شدیدتر شده است و سرمایه های دولتی بیشتر و بیشتر در حال خرید سهام هستند. علاوه بر این، ناظران دو بورس بزرگ چین متعهد شده اند که نظارت بر معاملات الگوریتمی، به ویژه ابزارهای اهرمی را تقویت کنند، که به عنوان عامل نوسانات شدید در دومین بازارهای سهام اقتصاد بزرگ جهان شناخته شده است.

از ابتدای سال گذشته که رشد ارزش متوقف شد، شاخص هانگ سنگ نسبت به پایین ترین سطح خود 13 درصد رشد داشته است. وام دهندگان چینی اخیراً نرخ های وام مسکن را بیش از حد انتظار کاهش داده اند.

این در حالی است که شاخص CSI 300 سهام خارجی 1.4 درصد رشد کرد و هفتمین رشد متوالی خود را به ثبت رساند که طولانی ترین روند رشد این شاخص در بیش از یک سال گذشته است. نظرسنجی بلومبرگ نشان داد سرمایه گذاران خارجی 13 میلیارد یوان (1.8 میلیارد دلار) از سهام داخلی چین را از طریق روابط تجاری با هنگ کنگ خریداری کردند که بیشترین میزان از ماه جولای است.

نمودار 2

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35801

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.