به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت طلا در بازارهای جهانی حدود 1 درصد کاهش یافت و به محدوده 1835 دلار رسید. این تقریبا پایین ترین قیمت طلا در یک ماه گذشته است. مهم ترین عامل کاهش قیمت طلا، انتشار گزارش هایی است که نشان می دهد اقتصاد آمریکا همچنان قوی است.

داده های خرده فروشی ایالات متحده در ماه ژانویه نسبت به ماه قبل 3 درصد افزایش یافته است. این ترس بازار را از اقدامات انقباضی بیشتر فدرال رزرو افزایش داده است.

اکنون فدرال رزرو با اقتصاد راحت است و می تواند هر زمان که بخواهد دوباره نرخ بهره را افزایش دهد.

ترس اصلی این موضوع از روز سه شنبه شروع شد. روزی که گزارش تورم آمریکا منتشر شد و بر این اساس تورم سالانه این کشور به 6.4 درصد رسید. این میزان اگرچه کمتر از تورم ماه قبل یعنی آذرماه بود، اما بالاتر از پیش بینی ها که در سطح 6.2 درصد بود، ثبت شد. حال با توجه به اینکه برخی معتقدند تورم فعلی نیاز به اقدامات انقباضی بیشتری دارد و همچنین شرایط اقتصادی مهیا است، بازارها احتمال افزایش مجدد نرخ سود را دست کم نمی گیرند.

برخلاف طلا، قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه نزدیک به 8 درصد افزایش یافت. با این جهش قابل توجه، قیمت بزرگترین ارز دیجیتال جهان وارد کانال 24000 دلاری شد. با این رشد قابل توجه، قیمت بازده هفتگی بیت کوین به ده درصد مثبت رسید. همچنین بازده قیمت بیت کوین در ماه فوریه وارد محدوده مثبت شد و از 4 درصد گذشت.

اتریوم نیز امروز بیش از 7 درصد رشد قیمت داشت تا به کانال 1600 دلاری بازگردد. با این حساب بازده هفتگی اتریوم به بیش از 8 درصد رسید.